Skylink: Dynamic Ads od Adformu ušetřily čas a náklady

čtvrtek, 28. listopadu 2019, 10:10 Internet & Mobil, Aktuality MediaGuru

Aplikace Skylink Live TV je promována s pomocí řešení Adform Dynamic Ads. Jeho výhodou má být podle zkušenosti flexibilita a úspora času a nákladů.

Formát Dynamic Ads využitý společností Skylink

Formát Dynamic Ads využitý společností Skylink

Společnost Skylink v loňském roce spustila novou službu Skylink Live TV, která umožňuje vedle satelitu sledovat televizi přes internet na chytré televizi, telefonu, tabletu nebo počítači. Služba může být použita až na čtyřech zařízeních, nabízí sedmidenní archiv a je dostupná ve všech zemích Evropské unie.

K promování této služby Skylink, ve spolupráci s Omnicom Media Group, používá Adform Dynamic Ads. Existuje obsah, který lze sledovat pouze přes Skylink Live TV a který není dostupný přes standardní terestriální vysílání. A Skylink právě takový obsah využívá na kreativách, které slouží k propagaci této služby. S pomocí Adformu se pak snaží oslovit čtyři klíčové cílové skupiny – sportovní fanoušky, mladé lidi, maminky a obecnou populaci.

Řešení Dynamic Ads od Adformu bylo využito ze dvou důvodů. Zaprvé, jedná se o flexibilní řešení. Kampaň tak může reagovat na probíhající sportovní události, a to jak na ty obecné, tak i specifické, např. v situaci, kdy se určitý sportovec probojuje do semifinále. Třeba změna textu na banneru je skrze úpravu v jednoduchém Excel dokumentu záležitostí chvilky a není potřeba vytvářet úplně nový banner. Druhým důvodem pro využití tohoto řešení byla potřeba a přání mít pro kampaň k dispozici velké množství kreativ. Aby totiž tato forma komunikace plně využila svůj potenciál, pouze pro cílovou skupinu sportovních fanoušků je třeba vytvářet přibližně 500 bannerů za měsíc, což je produkčně nesmírně náročné.

„Dynamic Ads od Adformu přesně odpovídají našim požadavkům a představám. Jsme díky nim schopní automatizovaně vytvářet velké množství různých variant bannerů, do jejichž výroby klasickým způsobem bychom museli investovat spoustu času a peněz,“ přiblížil Tomáš Jelínek, online marketing manager z firmy Skylink.

„Skylink, jako vůbec první zadavatel v ČR, využil Adform Dynamic Ads už na jaře minulého roku, kdy jsme tento produkt globálně uváděli na trh. Do vývoje tohoto produktu dále investujeme a postupně představujeme další pokročilé funkcionality, jako například rozšíření množství dostupných verzí, nové algoritmy nebo cílení dynamických reklam podle počasí,” dodal Michael Štádler, obchodní ředitel pro Českou republiku v Adform.

Formáty Dynamic Ads využité společností Skylink

Formáty Dynamic Ads využité společností Skylink

Bannery obvykle promují určitou sportovní událost (např. Sledujte Velkou cenu Bahrajnu), mají různé vizuály, texty a calls to action. Skylink spolu s agenturou následně vyhodnocují úspěšnost jednotlivých verzí. Průběžně dochází k optimalizaci kampaně, a to odstraňováním variant s horšími výsledky a doplňováním nových, u kterých se očekává, že budou mít výsledky lepší. Díky tomu se tato dlouhodobá kampaň neustále zkvalitňuje.

Skylink a RTB specialisté z Omnicom Media Group v průběhu kampaně postupně přicházeli na to, jaké kombinace barev, textů, calls to action a vizuálů jsou úspěšné. Například se zjistilo, že na kreativy k Formuli 1 používané v České republice je lepší dát konkrétní název velké ceny, zatímco na Slovensku lépe fungují bannery uvádějící jméno pilota.

„Díky Dynamic Ads řešení jsme byli schopni v praxi otestovat tisíce různých kreativ a hodně jsme se naučili. V obou zemích například pro F1 fungují nejlépe vizuály vyvedené v červené barvě. Pravděpodobným důvodem je, že je tato barva spojována s F1 a slavným týmem Ferrari. Není překvapivé, že nejlépe fungující ‚call to action′ je, pokud se na banneru objeví, že první měsíc je vyzkoušení služby zdarma, “ doplňuje Jakub Severa, Head of OMG Programmatic v agentuře Omnicom.