Svatomartinské je v prodeji už od pátku, eventy jsou po celé ČR

pátek, 8. listopadu 2019, 17:05 Aktuality, Marketing, Reklama MediaGuru

Značka Svatomartinská vína vychází vstříc obchodníkům. U nich bude v prodeji už v pátek 8. listopadu.

Základní vizuál letošní kampaně na Svatomartinská vína využívá tradiční logo zpodobňující svatého Martina na bílém koni a je uvedeno pobídkou: „Odhalte všechny chutě našeho svatomartinského“. Mediální komunikace značky zahrnuje jako tradičně on-line kampaň, kampaň v rádiu, která začala ve středu 6.11., a printovou kampaň. Video spoty letos kampaň nezahrnuje.

Svatomartinské víno dále propagují vinaři svými kanály, ať už jde o komunikaci přímo v místě prodeje, na webových stránkách a na sociálních sítích.

Brand mladého vína označovaný jako Svatomartinská vína je na českém trhu od roku 2005, kdy vznikl jako odpověď na francouzské „Beaujolais nouveau“, které se po roce 1990 velmi rychle rozšířilo. Skupina tuzemských vinařů a posléze i Vinařský fond ČR, který značku zakoupil, s poměrně skromnou kampaní brand uvedl ve známost a ten během několika let opanoval trh s mladým vínem.

Podle odhadů Vinařského fondu na trh letos zamíří přes 2,2 mil. lahví Svatomartinských vín. Letos neobvykle zahájí svátek všech milovníků vína už v pátek 8. listopadu. Vinařský fond tak vyhověl přání vinařů, obchodníků a spotřebitelů. „Hlavní oslavy svátku svatého Martina budou i nadále probíhat 11. listopadu na desítkách míst celé republiky. Zahájení prodeje už od pátku je pouze možností pro obchodníky,“ vysvětlil hlavní důvod letošní změny Jaroslav Machovec, ředitel Vinařského fondu, který ochrannou známku Svatomartinské každoročně propůjčuje vinařům.

Tato změna je zacílena na spotřebitele, kteří nechtějí čekat na zahájení prodeje 11.11. v 11.11 hodin. Stále však je hodně těch, kteří se v tento den a hodinu vydají na veřejné košty na náměstích. Tím největším bude Svatomartinský košt na náměstí Svobody v Brně, kde bude k ochutnání jako každý rok na 100 druhů Svatomartinských vín, další eventy se konají po celém Česku.

Autor textu: Aleš Hudský