Facebook, nebo Instagram: Kde se za reklamu utratí víc?

úterý, 3. prosince 2019, 16:30 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Kdo v roce 2020 vyhraje bitvu o nejvyšší výdaje za reklamu, gigantický Facebook, nebo ho nahradí stále oblíbenější Instagram?

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Která ze sociálních sítí k sobě příští rok přiláká největší marketingové investice? Bude to i nadále Facebook, nebo ho předstihne jeho mladší bratr Instagram? Na otázku odpovídá společnost Socialbakers, jež se zabývá analytikou sociálních sítí.

Při rozhodování o rozpočtu je podle Socialbakers stále potřeba, aby každá značka brala v potaz tři ukazatele: reach (dosah), engagement (zapojení publika) a demografické zaměření. Na základě těchto ukazatelů se mohou marketéři lépe rozhodnout, jaká platforma je vhodná ke konkrétní kampani či se hodí například k dlouhodobé komunikaci za účelem budování značky. 

Socialbakers nedávno analyzovala data, aby zjistila, kde se inzeruje více a mohla odhadnout trendy do nového roku. Data ukázala, že ačkoliv se neustále zvyšují výdaje směřující do reklamy na Instagramu, stále více než 60 % celkového rozpočtu je utraceno za reklamu ve Facebooku feedu. Instagram feed se umístil na druhém místě s 20 % z celkového rozpočtu, následovaný reklamou ve Stories (10 %). 

Další dva formáty z top 5 – Facebook suggested video a Facebook instream video – tvoří dohromady zbylých 10 %. Celkově značky utrácejí více než třetinu z celkového rozpočtu na Instagramu, platformou s nejvyšším zapojením a interakcí fanoušků, což vyvolává otázku, zda ze svých investic skutečně získávají maximum?

Jeden z nevyužitých potenciálů představuje podle Socialbakers Facebook suggested video. Oproti FB News feed má druhý nejvyšší CTR (click through rate téměř 0.8 %), ale je využíván pouze v několika procentech z celkového rozpočtu.

Instagram Stories jsou dalším málo využívaným formátem s vysokým potenciálem. Stories se staly hitem mezi uživateli a mnozí je sledují častěji než klasické příspěvky. Na to zareagovaly i značky a z pouhého 1 % celkového budgetu utraceném na reklamě ve Stories v lednu 2018 se výdaje do Instagram Stories vyšplhali na 10 % ve třetím kvartálu 2019.

Marketingovým pravidlem číslo jedna tak zůstává optimalizace a personalizace jak samotného obsahu reklamy, tak platformy, kde reklama poběží. Využívání plošných strategií napříč kanály nepřináší požadované výsledky.

-stk-