Monitoring: Mediální investice v říjnu táhla TV reklama

úterý, 10. prosince 2019, 07:30 Reklama MediaGuru

Monitorovaný objem hrubých reklamních investic ukazuje na růst TV reklamy.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Objem monitorovaných reklamních investic do nákupu reklamního prostoru v médiích byl v  letošním říjnu stále nad úrovní loňského roku. Vyplývá to z monitoringu investic Nielsen Admosphere. Srovnání zahrnuje mediatypy TV, tisk, rádio a outdoor

Říjnové srovnání ukazuje, že ve srovnání s loňským říjnem si nejlépe opět vedla televizní reklama, která si připsala meziroční navýšení o 6 %. Je to ale méně než průměrný růst televizní reklamy například v letošním září (+8 %). V říjnu si podle monitoringu mírně polepšila i tisková reklama, naopak nižší objemy zaznamenal monitoring u rozhlasové a venkovní reklamy.

Za prvních deset měsíců letošního roku je monitorovaný hrubý objem reklamních investic také nad úrovní období leden až říjen 2018.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

V přehledu nejsou uvedeny investice do internetové reklamy, a to z toho důvodu, že monitoring postihuje jen displayovou reklamu a video reklamu, které ale tvoří jen část dostupných internetových reklamních formátů. 

Monitorované investice neodpovídají reálně investovaným objemům, nezahrnují totiž slevy, bartery nebo provize.

-mav-