Ochutnávka vánočních reklam ze světa

úterý, 24. prosince 2019, 08:50 Reklama MediaGuru

Vánoce jsou tady a spolu s nimi i záplava vánočních reklam. Přinášíme jejich výběr ze světa a přejeme krásné prožití vánočních svátků.

Zdroj: Repro YT Sainsbury's

Zdroj: Repro YT Sainsbury's

Vánoce už pomalu, ale jistě klepou na dveře, a tak není divu, že se objevuje jedna vánoční reklama za druhou. Připravili jsme výběr toho, co na letošní svátky vytvořili zadavatelé a agentury za hranicemi naší země.

Reklama, na kterou se každý rok čeká, pochází od obchodních domů John Lewis a Waitrose. Tentokrát se spojily s jednou z pohádkových postav, s malým drakem, jehož nekontrolovatelné chrlení ohně způsobí nejednu adventní patálii. Pod kreativou je podepsána londýnská agentura Adam & Eve DDB.

Jiný britský obchodní dům Sainsbury’s se podíval na to, jak to vlastně vzniklo s tím komínem, kterým leze Santa Claus do domácností, plněním ponožek na krbu či jeho červeným oblečkem. Kampaň připravila londýnská agentura Wieden+Kennedy.

Tesco se ve své vánoční kampani pohybuje v čase ve stylu filmu Návrat do budoucnosti. Jen místo vozu značky DMC DeLorean jezdí s dodávkou na rozvážku jídla. Autorem je londýnská agentura BBH.

Švýcarský obchodní dům Manor proti sobě postavil tři vánoční skřítky, kteří kontrolují v každém domě přípravu na Vánoce, a jednoho čápa, jenž před nimi chrání novopečené rodiče. Kampaň je dílem pařížské agentury BETC.

O sdílení jídla, dětském přátelství a jednom vánoční zázraku pojednává reklama kanadského řetězce IGA a montrealské agentury Sid Lee.

Tak trochu Toy Story, ale se sportovním vybavením si na Vánoce přichystal obchodní řetězec Dick’s s newyorskou agenturou Anomaly.

Vánoční reklamu si vytvořil i velšský obchod s domácími potřebami Hafod Hardware, jehož výroba prý stála majitele rodinného podniku pouhých 100 liber. Hlavním hrdinou spotu je jeho dvouletý syn, který vyzývá, že o Vánocích se máte stát dítětem. 

Na cenu za nejdelší vánoční reklamu má letos nalíčena značka Apple. Ta ve spolupráci s agenturou TBWA/Media Arts Lab vytvořila dojemnou reklamu o dvou nezbedných holčičkách, které potají vytvoří dárek pro svého truchlícího dědečka.

Francouzský Bouygues Telecom ukazuje, že psaní Ježíškovi je stále bezpečnější způsob než telefonování. Ve chvíli, kdy totiž dáte dítěti telefonní číslo na Ježíška (ve Francii Père Noël), linka nepřestává zvonit  a mnohdy se to prostě nehodí. Kampaň pochází z dílny pařížské agentury BETC.

Jeden (nudný) dárek, jedna krabice a dětská fantazie, to jsou ingredience, s nimiž připravila svou vánoční kampaň společnost FedEx s pomocí agentury BBDO NY.

Agentura Goodby Silverstein & Partners si na kampaň pro HP přivzala francouzského režiséra Michela Gondryho, jenž je podepsán pod filmy Nauka o snech nebo Pěna dní. I do krátkého formátu vtiskl svou estetiku a také neopomněl připomenout na čím dál intenzivnější závislosti na mobilních telefonech.

-stk-