Většina mladých je ochotna za peníze sdílet obsah

středa, 18. prosince 2019, 10:50 Internet & Mobil, Marketing, Výzkum MediaGuru

Až 86 % generace Z je otevřeno sdílení placeného sponzorovaného obsahu na svých sociálních sítích. Microinfluencering má do budoucna velký potenciál.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Podle průzkumu společnosti Morning Consult je většina mladých (86 %) nakloněna tomu, že by na svých sociálních sítích za peníze sdílela sponzorovaný obsah. Až 61 % příslušníků generace Z navíc uvedlo, že obsah by sdílelo i bez finanční odměny, pokud by se jednalo o jejich oblíbené značky. Potenciál microinfluenceringu je tak u mladých spotřebitelů značný a značky by se toho neměly bát využít.

Ze zjištění průzkumu dále vyplývá, že více než polovina (54 %) respondentů z řad mileniálů a generace Z má zájem o to stát se influencerem. Na tomto „povolání“ se jim líbí především časová flexibilita, finanční ohodnocení i uznání příslušníků jejich generace. Vysněná kariéra reflektuje, jak mladí v rámci propagace značek důvěřují hvězdám sociálních sítí mnohem více než tradičním celebritám – například zatímco 50 % mileniálů důvěřuje produktovému doporučení od influencerů, jen 38 % naslouchá celebritám.

Až 72 % mladých sleduje alespoň nějaké influencery, přičemž zástupci generace Z jich mají v hledáčku většinou více najednou. Zatímco muži se zajímají především o oblast gamingu (62 %), sportu a fitness (41 %) a jídla (35 %), ženy nejvíce sledují beauty influencery (59 %), módu (49 %) a jídlo (47 %). U influencerů si mladí nejvíce cení autenticity (58 %), dále mají rádi humor (53 %), určitou erudovanost v oblasti, která je zajímá (48 %) a také inteligenci (44 %).

Zdroj: Morning Consult

Zdroj: Morning Consult

Muži sledují své influencery nejčastěji na YouTube, ženy na Instagramu. U skupiny ve věku 13 až 16 let předběhl TikTok největší sociální síť na světě Facebook.

Zdroj: Morning Consult

Zdroj: Morning Consult

Na sociálních sítích se o nových produktech dozvídá polovina respondentů. Ty výrobky, které si chtějí koupit přes sociální média, hledá 88 % právě u influencerů. A více než polovina dotázaných (56 %) si produkt po zhlédnutí doporučujícího příspěvku od některého ze sledovaných influencerů zakoupila.

-stk-