Bageterie Boulevard otevře letos mimo Prahu deset poboček

středa, 15. ledna 2020, 15:10 Aktuality, Retail, Výzkum MediaGuru

Bageterie Boulevard plánuje expanzi mimo hlavní město a chce letos otevřít dalších deset provozoven v regionech.

Zdroj: Bageterie Boulevard

Zdroj: Bageterie Boulevard

Česká značka rychlého občerstvení Bageterie Boulevard (BB) plánuje otevřít pobočky v regionech po celé České republice. Aktuálně provozuje 20 restaurací v regionech a 22 v hlavním městě Praze. Důvodem, proč se chystá mimo Prahu, jsou výsledky výzkumu, podle kterého značku v regionech zná osm lidí z deseti. Největší povědomí o značce mají obyvatelé Plzně a Hradce Králové. Firma vychází z vlastního dotazníkového šetření.

Ze studie vychází, že obyvatelé mimo hlavní město český řetězec vnímají a jejich loajalita se za poslední roky zvyšuje. „Navíc nám průzkum potvrdil, že naše expanze do regionů je vnímána pozitivně, a i díky tomuto šetření budeme hledat další zajímavé lokace pro otevření nových restaurací. Letos bychom chtěli otevřít deset nových poboček v regionech,“ říká Marek Picek, Marketing manager Bagaterie Boulevard.

Firma se v průzkumu zaměřila na ukazatele, jako je spontánní znalost, podpořená znalost značky či loajalita zákazníků měřená pomocí tzv. Net promoter score (NPS). Největší spontánní znalost má BB v Plzni, téměř 19,5 % . „Vysvětlujeme si to zejména tím, že jsou provozovny v rámci Plzně dobře umístěné a také je to město v dobré dojezdové vzdálenosti od Prahy,“ říká Marek Picek. Průměrná spontánní znalost za všechny zkoumané regiony je pak 10,6 %.

Vysoká znalost značky ale nezajišťuje ale loajalitu. Což je prý dáno špatnou zákaznickou zkušeností a firma proto bude podle toho měnit strategii pro jednotlivé regiony a provozovny. Nejloajálnější zákazníky má BB v Mladé Boleslavi (66 %), v Hradci Králové (37 %) nebo Liberci (28 %).

V dotazníkovém šetření bylo osloveno 62 % žen a 38 % mužů, nejvíce zastoupená byla kategorie mezi 20 a 30 lety, a to téměř 39 %, 31 % dotázaných bylo ve věkové kategorii 15 až 20 let. Nejméně oslovených bylo nad 50 let, pouhá 2 %. Procentuální zastoupení bylo přitom vybráno tak, aby odpovídalo rozložení zákaznické základny značky. 

-zue-