Jar ke svým 60 letům na trhu uvede retro edici

čtvrtek, 23. ledna 2020, 07:35 Aktuality, Reklama MediaGuru

Česká značka mycího prostředku na nádobí slaví 60 let. Výročí si připomíná limitovanou retro edicí.

Klíčový vizuál k připomenutí 60 lety od uvedení Jaru na trh, foto: MediaGuru.cz

Klíčový vizuál k připomenutí 60 lety od uvedení Jaru na trh, foto: MediaGuru.cz

Česká značka Jar si letos připomíná 60. výročí od uvedení svého prvního výrobku na trh. V roce 1960 se začal mycí prostředek po pěti letech vývoje vyrábět v podniku Rakona v Rakovníku, kde sídlí dodnes. Oslavy podpoří limitovaná retro edice s nápisem „Spolu více než 60 let“ a na jaře také kampaň v místě prodeje a na internetu. 

Název Jar vzešel ze soutěže mezi zaměstnanci. Vítězka za svůj návrh dostala 100 korun, což v té době odpovídalo šestině průměrného měsíčního platu v Rakoně. Mezi ikonické produkty patřil kromě Jaru také Jar Extra, Jar 75, Jar 80, Jar Prim, Jar Super a Jar 90. 

Od roku 1991 vlastní Jar americká korporace Procter & Gamble, do jejíhož portfolia patří například Ariel, Lenor, Gillette, Always, Old Spice, Pantene nebo Head & Shoulders. Po akvizici ponechal nový vlastník značce její původní název, i když na jiných trzích používá značku Fairy. „Jar měl v době akvizice tak významnou pozici na trhu, že plynule přešel do našeho portfolia. Proto jsme ho ani nepřejmenovali,“ popsal country manager pro Českou republiku P&G Zdeněk Řiháček. V současnosti je Jar k dostání nejen na českém a slovenském trhu, ale i v Chorvatsku a Maďarsku. V Rakoně se také vyrábí produkty pro export, pod názvem Fairy Ultra je vyvážen například do sousedního Polska. 

„V rámci našeho portfolia se soustředíme i na to, abychom pozitivně ovlivňovali naše okolí. Při výrobě Jaru vytváříme nulový odpad, všechny naše lahve jsou recyklovatelné a naší poslední iniciativou, kterou jsme rozběhli v září, je výroba lahví z plastu, který byl vyplaven na pláži,“ přiblížil Zdeněk Řiháček. 

Dnes vyrábí podnik Rakona desetinásobný objem mycích prostředků, než tomu bylo v době  akvizice. Aktuální sortiment značky čítá pět variant výrobků, které jsou prodávány v různých baleních. Od roku 2008 nabízí vedle tekutých mycích prostředků i tablety do myčky na nádobí.

Nejprodávanější je dlouhodobě varianta Lemon. Nejnovější inovací je Jar Okamžitá pěna, která byla na trh představena na podzim loňského roku. „Každý rok přicházíme na trh s inovací. Nové produkty vyvíjíme s ohledem na naši misi, tedy na účinnost, na to, jak se používají a aby spotřebitele nikdy nezklamaly,“ dodal za výrobu Jaru Zdeněk Kopřiva z podniku Rakona. 

Značku Jar podporuje P&G dlouhodobě, marketingově spoléhá především na místo prodeje, televizi a internet. 

-stk-