Národní marketingový tým hledá jednotné logo pro ČR

pondělí, 13. ledna 2020, 07:25 Aktuality, Marketing MediaGuru

Po vzoru Švýcarska, Německa nebo Kanady chce i Česko jednotnou vizuální identitu svých úřadů.

Loga českých ministerstev

Loga českých ministerstev

Česká republika se chce vydat cestou jednotné komunikace, jako je tomu v některých zemích v zahraničí. Ustanovený Národní marketingový tým, jenž pracuje v rámci Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), proto právě hledá možnosti sjednocené vizuální identity českých úřadů.

Podle informací Lidových novin je zatím favoritem pro logo symbol českého lva, oddělený zřejmě linkou od názvu samotného úřadu. Jedním ze zvažovaných návrhů je i současné logo ministerstva zahraničí od grafika Aleše Najbrta. To by nahradilo dosavadní roztříštěnou komunikaci jednotlivých resortů. „Konkrétní představu o tom, jak by měl celý proces probíhat, bychom chtěli mít v březnu,“ řekl deníku LN Robin Čumpelík, člen marketingového týmu a zároveň mluvčí MPO.

V zahraničí využívá jednotnou vizuální identitu například Švýcarsko, které pracuje napříč resorty se symbolem helvétského kříže na červeném podkladu. Německo zase využívá svou černou orlici a národní barvy. Mezi další země, které jsou ve své komunikaci jednotné, patří také Estonsko, Finsko nebo Kanada.

-stk-