Facebook hledá cesty k vyšší popularitě Stories

neděle, 23. února 2020, 08:45 Internet & Mobil MediaGuru

Provozovatel největší sociální sítě světa stále doufá, že se mu na ní podaří lépe uchytit formát Stories. Současně ho na Instagramu vylepšuje novými funkcemi.

Zdroj: Shuttterstock

Zdroj: Shuttterstock

Společnost Facebook se nevzdává snah o to, aby si uživatelé stejnojmenné sociální sítě více oblíbili multimediální formát Stories. Jak upozornil server Social Media Today, aktuálně firma testuje samostatnou facebookovou záložku, která by nabízela přehled všech dostupných multimediálních alb. S podobnou myšlenkou Facebook přišel loni, aktuální podoba testu ale ukazuje, že se vývojáři snaží vizuálně přiblížit instagramové sekci Explore. Tam mají jednotlivá doporučovaná Stories podobu nestejně velkých „dlaždic“.

Přestože si podle statistik Facebooku Stories denně prohlíží či je vytváří na 500 milionů uživatelů, provozovatelé sociální sítě se formát stále snaží optimalizovat. Z každodenní uživatelské zkušenosti to však podle Social Media Today nevypadá, že by formát zažíval na Facebooku masivní úspěch. Svůj podíl na statistikách popularity Stories má také skutečnost, že na nové příspěvky v tomto formátu dostávají uživatelé upozornění. Zároveň uživatelské rozhraní vybízí přispěvatele k tomu, aby nové posty zveřejňovali v první řadě právě jako multimediální alba.

Facebook se ovšem snaží formát Stories neustále rozvíjet i tam, kde se už prosadil organicky. Řeč je v tomto případě o dceřiném Instagramu, kde se po 24 hodinách mizející alba okopírovaná ze Snapchatu uchytila nejvýrazněji. Vývojáři na něm začali testovat editor nahrávaného videa, který má nabídnout bohatší způsoby postprodukce. Obvykle platí, že vylepšení konkrétního typu obsahu na jedné sociální síti se dříve či později projeví také úpravou stejných funkcí v jiné části holdingu Facebook. Tím však výčet updatů nekončí. Zmínit lze například také možnost odpovídat na jednotlivá „storíčka“ obrázkem ve formátu GIF, která dorazila už i na Instagram. Tím se tak otevírá další vydatný prostor k šíření populárních memů a to vše jsou novinky, které vytváření a prohlížení Stories ještě zatraktivňují.

Další z nich je vymoženost, díky které lze k multimediálnímu albu vložit hudební ukázku ze streamovací služby Spotify. Dosud byla k dispozici jen majitelům instagramových a facebookových účtů žijících na území Spojených států, před pár dny však Facebook oznámil její rozšíření i na kanadský trh.

Důvodem neustálého vylepšování Stories ovšem může být také prostá obava Facebooku z toho, aby se jejich úspěch nepodařilo napodobit konkurenci. Podle serveru Marketingland existují náznaky, že s vlastní variantou formátu chce mohutněji uspět mikroblogovací služba Twitter. Ta v týdnu oznámila převzetí vývojářské společnosti Chroma Labs, jež se specializovala na tvorbu filtrů a šablon pro úspěšný instagramový žánr. Akvizici doprovodilo vyjádření Twitteru, že „náplní práce Chroma Labs bude poskytnout lidem kreativnější způsoby sebevyjádření v twitterových konverzacích“. V této souvislosti se vyrojily spekulace o zavedení Stories na Twitteru i přes to, že mikroblogovací služba přišla s obdobnou funkcí jménem Momenty. To vše nicméně jen dokládá výjimečnost fenoménu Stories – úspěch sedm let starého vylepšení komunikační aplikace Snapchat ve světě sociálních médií doteď představuje laťku, kterou se firmy opakovaně pokoušejí zdolat. Byť se střídavými úspěchy.

-riv-