Tamda Foods: Už je vhodný čas na podporu naší image

úterý, 11. února 2020, 15:20 Marketing, Retail Kateřina Straková

Společnost Tamda Foods začne podporovat image své značky. Zároveň je připravena na další expanzi.

Mai Viet Duc, marketingový manažer společnosti Tamda Foods, zdroj: Blue Events

Mai Viet Duc, marketingový manažer společnosti Tamda Foods, zdroj: Blue Events

Společnost Tamda Foods je na trhu devět let. Začínala v pražské Písnici, kde otevřela v tamní Sapě svůj první cash & carry hypermarket, s nímž cílila především na majitele večerek, malých obchodů či restaurací. Dnes má hypermarkety tři, kromě Prahy je přítomna také v Brně a nejnověji v Ústí nad Labem, a do všech mohou zavítat jak B2B partneři, tak koncoví zákazníci. Další expanzi je firma otevřená.

Jak uvedl marketingový manažer Tamda Foods Mai Duc Viet, je nyní také vhodný čas začít podporovat na trhu image firmy. Více se můžete dočíst v našem rozhovoru.

Na jakých pilířích firma Tamda Foods staví? 

Cílem naší firmy, jež od roku 2011 pracuje se sloganem „Váš úspěch, náš cíl“, je poskytovat zákazníkům co nejširší výběr za rozumné ceny. Vedle standardní nabídky nabízíme i speciální produkty z asijské kuchyně, které jsou na trhu méně dostupné, a dostáváme je tak do menších českých podniků. Zároveň podporujeme lokální produkty. Díky tomu získáváme od našich zákazníků pozitivní zpětnou vazbu, že u nás najdou i to, co není v supermarketech běžně dostupné. Tímto směrem chceme postupovat i nadále.

V sortimentu se zaměřujete na bohatý výběr asijských specialit, nejen vietnamských, ale i japonských, thajských či korejských. Daří se vám na ně přilákat nové zákazníky, a rozšiřovat tak svou zákaznickou bázi? 

Myslím, že právě nabídka asijských specialit a netradičních surovin k nám dokáže nové zákazníky přilákat. Pomáhá nám v tom i současný trend asijských restaurací, které jsou na trhu hitem.

V nabídce máte v současnosti 30 tisíc druhů zboží. Chcete počet i nadále navyšovat?

Snažíme se nabídku stále rozvíjet, vedle přidávání nového zboží se však věnujeme i vylistování toho, co se už příliš neprodává a přestává být trendy.

V současnosti provozuje Tamda Foods tři hypermarkety v Praze, Brně a Ústí nad Labem. Máte v plánu další expanzi do regionů? 

Jsme stále ve vývoji. Nyní hledáme vhodné místo. Pokud se nám nějaké naskytne, jsme na další expanzi připraveni.

Naším cílem není vytvářet konkurenci maloobchodníkům, ale pomáhat jim.

Vaše hypermarkety fungují na principu cash & carry. Na rozdíl od Makra u vás však není nutné mít pro nákup zákaznickou kartu. Proč jste se pro tento přístup rozhodli? 

Jsme přesvědčeni, že pro zákazníky je vždy lepší mít na výběr. Při neomezeném přístupu k nám mohou zavítat všichni, včetně koncových zákazníků, prohlédnout si naše zboží a osahat si ho. Pokud o něco projeví zájem, mohou si ho zakoupit nebo o něm říct svému prodejci, který ho pak nakoupí u nás. V případě, že má navíc naši zákaznickou kartu, získává lepší ceny. Naším cílem není vytvářet konkurenci maloobchodníkům, ale pomáhat jim. Vzhledem k šíři naší nabídky, je jen velmi obtížné zpropagovat vše. Proto je lepší k nám rovnou přijít. A zatím se nám tento otevřený přístup vyplácí.

Pracujete s daty ze zákaznických karet? Komunikujete na své B2B zákazníky personalizovaně?

Zatím s daty nepracujeme, ale chystáme se na to.

Jak funguje služba Tamda Express, přes kterou si zákazníci mohou nechat objednávku dovézt na místo určení? Zajišťujete si dopravu sami, nebo přes smluvního dopravce?

Objednávky si zavážíme sami. Máme vlastní řidiče i vozový park, protože chceme mít vše pod vlastní správou.

Neuvažujete i o rozvozu koncovým zákazníkům nebo alespoň o spolupráci s některou podobnou službou?

V současné době to v plánu nemáme. Podle mne jsme v současné době všichni na trhu partnery. Ani Makro, ani Rohlik.cz či další nebereme jako naši konkurenci. Vždy lze najít cestu, jak spolupracovat, k čemuž vítáme všechny hráče. 

Využíváme webové stránky, sociální sítě nebo billboardy, ale nejlépe ze všeho nám fungují letáky.

Jaké komunikační kanály využíváte pro marketingovou podporu? 

Využíváme webové stránky, sociální sítě nebo billboardy, ale nejlépe ze všeho nám fungují letáky. Investujeme jednak do fyzické rozesílky v okolí našich hypermarketů, jednak je dáváme i na portály typu Kupi.cz a Akcniceny.cz.

Na webu či venkovní reklamě kombinujete češtinu a vietnamštinu. Podle jakého klíče daný jazyk volíte? 

Žijeme v České republice, tak ať komunikujeme cokoliv, čeština tam musí být jednoznačně. Například naše letáky jsou 100 % v češtině. V cílené reklamě občas využíváme i vietnamštinu – například v Písnici, kde máme centrálu, ji používáme na billboardy. Zdaleka nejsme jediní, ve vietnamštině zde například komunikovaly i aerolinky Emirates, které tak propagovaly své lety do Hanoje. Spíše než kombinování obou jazyků, které podle nás není v marketingové komunikaci příliš vhodné, se však snažíme materiály vytvářet ve dvojí verzi – v češtině nebo vietnamštině. 

V Ústí nad Labem, kde jste otevřeli prozatím svůj poslední hypermarket, spustila Vaše konkurence – Makro – srovnávací kampaň, v níž porovnává své ceny s těmi vašimi. Budete na to nějakým způsobem reagovat? 

Jsme rádi, že žijeme v Česku, ve svobodné zemi, kde si každý může inzerovat dle vlastní strategie, jen s tou podmínkou, že to musí být legální.

Hodláte se nyní více věnovat i samotné značce Tamda Foods?

Určitě ano, myslím si, že je už vhodný čas na podporu image naší značky na trhu. I z tohoto důvodu jsme se letos poprvé účastnili Retail Summitu, kde jsme zároveň hledali další partnery ke spolupráci.

Mai Duc Viet, marketingový manažer Tamda Foods

Ve společnosti Tamda Foods působí od roku 2013. Na začátku byl součástí obchodního oddělení, kde se podílel na budování služby TamdaExpress.eu, kterou od roku 2014 vedl jako tým lídr. Od roku 2015 řídí veškeré marketingové aktivity společnosti již jako marketingový manažer.