Změna v žebříčku slovenských týdeníků, na čele Eurotelevízia

středa, 12. února 2020, 17:10 Slovensko, Aktuality MediaGuru

Televizní týdeník Eurotelevízia se poprvé v loňském prosinci stal nejprodávanějším slovenským celostátním týdeníkem.

Vánoční dvojčíslo týdeníku Eurotelevízia, zdroj: Mafra Slovakia

Vánoční dvojčíslo týdeníku Eurotelevízia, zdroj: Mafra Slovakia

Do čela nejprodávanějších slovenských celostátních týdeníků se poprvé dostal zavedený televizní týdeník Eurotelevízia (Mafra Slovakia). Vyplývá to z prosincových prodaných nákladů slovenských týdeníků, jejichž náklad ověřuje kancelář ABC SR. O výsledcích informovala vydavatelská společnost Mafra Slovakia.

Eurotelevízii se podařilo dostat se na první místo v prodejích celostátních týdeníků díky vánočnímu dvojčíslu, jehož titulní straně dominovala fotografie herečky Libuše Šafránkové. Vánočního dvojčísla se prodalo téměř 101 tisíc výtisků. Eurotelevízia tak v prosinci přeskočila i dosavadního lídra slovenských týdeníků, společenský časopis Plus 7 dní (News and Media Holding). Jeho prodaný náklad dosáhl v prosinci 97,5 tis. kusů.

Prodej celostátních týdeníků na Slovensku, prosinec 2019

Týždenníky celoštátne Vydavateľ Predaný náklad Tlačený náklad
Eurotelevízia Mafra Slovakia Print s.r.o. 100 960 128 900
Plus 7 Dní News and Media Holding a.s. 97 523 139 608
Život News and Media Holding a.s. 71 330 96 560
Katolícke noviny Spolok Sv. Vojtecha 58 165 63 336
Nový Čas pre ženy News and Media Holding a.s. 57 707 89 135
Báječná žena News and Media Holding a.s. 40 212 63 663
Rytmus života Mafra Slovakia Print s.r.o. 36 680 62 500
Slovenka Star Production, s.r.o. 31 944 41 000
Nový čas Nedeľa Nový Čas, a.s. 26 185 47 125
Šarm News and Media Holding a.s. 25 380 37 388
Chvíľka pre teba Mafra Slovakia Print s.r.o. 21 565 33 000
Vasárnap Duel - Press, s.r.o. 20 400 26 520
Téma Mafra Slovakia, a.s. 15 351 24 300
Tele magazín pre ženy Mafra Slovakia Print s.r.o. 12 479 22 477
TV Svet Petit Press, a.s. 7 913 15 683

Zdroj: ABC SR

Týdeník Eurotelevízia přešel do portfolia slovenské Mafry nákupem časopisů Bauer Media. Eurotelevízia je nejstarším programovým týdeníkem na slovenském trhu, vychází od roku 1965 – tehdy pod názvem Televízia. Název Eurotelevízia používá od roku 1991. Nejde o jediný programový titul v portfoliu Mafra Slovakia. Díky akvizici Bauer Media vydává také čtrnáctideník TV Max, který měl v loňském roce průměrný prodaný náklad 141 975 kusů. Jde o nejprodávanější tištěný titul na slovenském trhu.

-mav-