LinkedIn testuje konverzační reklamy

neděle, 22. března 2020, 08:15 Internet & Mobil MediaGuru

Chat na profesní sociální síti se stává stále významnějším marketingovým nástrojem.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Na LinkedIn míří takzvané konverzační reklamy. Microsoft, provozovatel profesní sítě s více než čtvrtmiliardou aktivních uživatelů, pouští do fáze betatestů nový inzertní formát. K dispozici má být během následujících týdnů zadavatelům po celém světě. Jde o vylepšení dosavadní marketingové praxe, kdy se do soukromé pošty na LinkedIn mohou uživatelům dostat i sponzorované zprávy. Konverzační reklamy ale přidávají interaktivitu, byť vymezenou scénářem, a mají současně působit mnohem živějším a akčnějším dojmem. Zadavatelé mohou do konverzačních reklam umístit interaktivní tlačítko s výzvou k akci typu registrace na webinář či stažení elektronické knihy. Recipient se tak sám prokliká k informaci, která ho zajímá.

Při tvorbě kampaně navíc mají inzerenti šanci zvolit si, zda je jejich cílem zvýšit návštěvnost konkrétní stránky, nebo získat kontaktní údaje na potenciální zákazníky. Úsilí má marketérům usnadnit i skutečnost, že konverzační reklamy „přistanou“ do soukromé pošty majitelům účtů na LinkedInu jen v době, kdy jsou on-line. To má přispět k větší živosti celého formátu a lépe simulovat interakci probíhající v reálném čase.

LinkedIn současně na svém blogu cituje i zkušenost portálu s pracovními nabídkami jménem Hired. Tomu se údajně nový formát osvědčil. „Zaznamenali jsme příliv potenciálně kvalitních uchazečů o zaměstnání do naší databáze,“ uvádí Chase Gladden, marketingový manažer Hired. Dodal, že míra prokliku byla v porovnání s předchozí „verzí“ reklam zasílaných do soukromé pošty pětinásobná. Podle Gladdena je vysoká míra zapojení důsledkem toho, že se uživatelům nabízí více příležitostí ke kliknutí.

Síť v čase koronaviru

Ačkoliv LinkedIn plánuje konverzační reklamy brzy rozšířit po celém světě, otázkou zůstává, zda jim budou chtít uživatelé v době pandemie koronaviru věnovat pozornost. Druhou stranou problému ale je, že se firmy budou snažit automatizovat a digitalizovat čím dál větší porci své agendy. Konverzační reklamy navíc ze své podstaty nabízejí v první řadě informace a možnosti snadno plánovat a organizovat virtuální porady, webináře či vzdělávací kurzy.

Sami provozovatelé LinkedInu nyní věnují zprávám o šíření pandemie a ověřeným informacím velké množství energie. Do pravého horního rohu na domovské stránce profesní sociální sítě začínají umisťovat mezi trendující témata také zprávy o koronaviru. Cílem je mimo jiné posílit pocit soudržnosti v komunitě uživatelů LinkedIn. Speciální obsah feedu tak prý jen podtrhne skutečnost, že čelí společné hrozbě. Objevovat se v něm mají i zajímavé příspěvky jednotlivých uživatelů. „Celá situace je příležitostí pro to, aby firmy přistupovaly ke svým zaměstnancům nejen jako k pracovní síle, ale jako k lidem v obtížné situaci,“ uvedla podle portálu Campaign Live Cheryl Fieldsová z poradenské společnosti Blue Beyond.  

Pro řadu profesionálů je nyní složité v karanténě skloubit pracovní život s péčí o rodinu. Někdo si navíc může připadat osamocený a izolovaný. Ve vylepšeném kanálu informací by podle provozovatelů LinkedIn proto neměla chybět ani pozitivní poselství v podobě tipů, jak se se situací vypořádat co nejlépe. Dopady pandemie tak v konečném důsledku mohou změnit nejen fungování řady podniků, ale současně s ním i zvýšit význam LinkedIn.

-riv-