Sledovanost médií v době pandemie roste, zejména TV

pátek, 20. března 2020, 11:05 Výzkum, Koronavirus MediaGuru

Koronavirus má dopad na rostoucí konzumaci nejen zpravodajských médií, ukazují data adMeter.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Vládní opatření v boji proti nové koronavirové nemoci se odrážejí na rostoucí konzumaci médií obecně a výrazněji pak u zpravodajských kanálů. Vyplývá to z šetření adMeter od společnosti Median.

Roste čas strávený s elektronickými médii (TV, rozhlas, internet - prostřednictvím PC, mobilů i mobilních aplikací). Z průměrných zhruba osmi strávených hodin před zavedením opatření vzrostl čas s médii napříč mediatypy na více než 8 a půl hodin denně. V neděli 15. března strávený čas s médii dosáhl maxima, a to necelých 9 a tři čtvrtě hodiny.

Hlavním zdrojem nárůstu je televizní sledovanost s nedělním (15.3. 2020) maximem necelých 5 a půl hodiny oproti běžným víkendovým cca 4 hodinám denně (to i včetně sledovanosti mimo domov). Čas strávený s rádii v porovnání s předchozími víkendy mírně klesl. Čas s internetem v poslední dny minulého týdne mírně rostl oproti obvyklému víkendovému dni jak na PC, tak na mobilních zařízeních. V neděli přesáhl 4 hodiny denně, s mobilními aplikacemi to byly dohromady téměř 5 hodin.

Nejvýraznější je růst u TV stanic. V neděli 15.3. dosáhly březnového maxima ČT24, ČT1 i Nova, ostatní televize spíše stagnovaly. ČT24 zaznamenala v neděli 3,5násobný nárůst ve sledovanosti.

ATO: Televizní sledovanost se zvýšila o 45 minut denně

pátek 20. března 2020

Češi poslední víkend trávili rovněž o něco více času na Facebooku, stránkách Seznamu a YouTube, a to v průměru 51 minut denně na Facebooku, téměř 50 minut na Seznamu a více než 26 minut na YouTube včetně mobilních aplikací těchto platforem.

Velký nárůst návštěvnosti zažily také největší zpravodajské online platformy jako jsou seznamzpravy.cz (+230 % v čase stráveném na této platformě oproti předchozím dvou víkendům), novinky.cz (+102 %), idnes.cz (+52 %) nebo blesk.cz (+41 %). Menší zpravodajské platformy stejně jako sociální sítě Twitter nebo Instagram spíše stagnují.

Zdroj: adMeter 100 CZ, březen 2020

Zdroj: adMeter 100 CZ, březen 2020

Zpravodajství, především večerní, je jedním z hlavních důvodů růstu TV sledovanosti. Dochází k nárůstu živé sledovanosti večerních zpravodajství u všech hlavních TV stanic. Největší nárůsty zaznamenala ČT24 (o víkendu více než 130% nárůst sledovanosti oproti průměru předchozích dvou víkendů) a ČT1 s více než 26% nárůstem sledovanosti večerního zpravodajství (Nova + 9 %, Prima +8 %). Také Otázky Václava Moravce v neděli zaznamenaly více než dvojnásobnou sledovanost oproti průměru předchozích dvou nedělí.

Zdroj: adMeter 100 CZ, březen 2020

Zdroj: adMeter 100 CZ, březen 2020

Projekt adMeter je realizován v Česku a na Slovensku. Umožňuje sledovat, jak celková populace a její různé cílové skupiny sledují televizi, poslouchají rádia, surfují na internetu, nebo užívají mobilní aplikace. Měření v ČR se účastní 1000 respondentů ve věku 15–69 let.

-mav-