Start do nového roku nepřinesl změny v prodeji deníků

čtvrtek, 12. března 2020, 07:25 Tisk, Aktuality MediaGuru

První měsíc letošního roku nepřinesl změny v prodejních trendech českých tištěných deníků.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Vstup do nového roku nepřinesl změny trendu v prodeji tuzemských deníků. Ukazují to lednová data ABC ČR, podle nichž se v průměru každý den prodávalo 558 tisíc kusů deníků, což bylo o 11 % méně než v prvním měsíci roku 2019.  Žádný z tuzemských deníků si v souhrnném prodaném nákladu nepolepšil.

Ve volném prodeji se v letošním lednu prodalo o 9 % méně deníků než v lednu 2019 a pomocí předplatného se prodej deníků snížil o 7 %.  

Nejprodávanějším deníkem zůstává Blesk, jehož lednový výsledek je ovlivněn významným snížením prodejů tzv. elektronické verze (meziročně -83 %). To se týká také deníku Sport, kde se prodej elektronické verze snížil o více než 50 %. 

Deníky skupiny Czech News Center (CNC), především Blesk a Aha!, pokračují v postupném zvyšování počtu předplatitelů, přestože v jejich celkovém objemu není počet předplatitelů tak významný.

Prodaný náklad, pultový prodej a předplatné deníků (ks), leden 2020

deník prodaný náklad změna vs. I/2019 (%) pultový prodej změna vs. I/2019 (%) předplatné změna vs. I/2019 (%)
Blesk 170 821 -15,4 143 536 -8,4 9 766 2,5
MF Dnes 102 677 -7,8 31 879 -10,2 57 725 -6,6
Deník 93 790 -9,6 22 804 -13,2 63 739 -9,3
Právo 62 384 -7,3 34 634 -7,9 25 336 -5,4
Aha! 39 800 -8,5 37 457 -9,1 594 7,4
Lidové noviny 31 468 -6,6 7 510 -11,9 13 971 -7,9
Hospodářské noviny 30 128 -10,1 2 262 -13,8 14 732 -11,9
Sport 26 769 -17,2 19 384 -6,4 3 084 -2,7
celkem 557 837 -11,1 299 466 -9,0 188 947 -7,4

Zdroj: ABC ČR

-mav-