Twitter testuje příspěvky, které do 24 hodin zmizí

pátek, 6. března 2020, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Tzv. fleety, příspěvky mizející do 24 hodin po publikaci, testuje na brazilském trhu sociální síť Twitter.

Twitter testuje mizející příspěvky, tzv. fleety zatím mohou vyzkoušet jen uživatelé v Brazílii, zdroj: Twitter.

Twitter testuje mizející příspěvky, tzv. fleety zatím mohou vyzkoušet jen uživatelé v Brazílii, zdroj: Twitter.

Twitter tento týden představil svou vlastní variantu Stories, známých z Instagramu. Podle agentury Reuters začal testovat na brazilském trhu tzv. fleety – příspěvky, které zmizí do 24 hodin od publikace.

Novinku mohou uživatelé sledovat v horní části svého feedu, kde jsou v modře ohraničeném kroužku označeni ti, co fleety publikovali. Design se tak velmi podobá ostatním sociálním sítím, které s mizejícími příspěvky již pracují.

Fleety se zobrazují v horní části feedu, zdroj: Twitter.

Fleety se zobrazují v horní části feedu, zdroj: Twitter.

Po rozkliknutí ikony + bude možné do nově otevřeného pole přidávat text, fotografie, videa či GIFy, zdroj: Twitter.

Po rozkliknutí ikony + bude možné do nově otevřeného pole přidávat text, fotografie, videa či GIFy, zdroj: Twitter.

Vytvořit fleet lze pomocí ikony +, přes kterou lze přidávat text, fotografie, GIFy nebo videa, tedy vše, co je možné i u klasického tweetu. Fleety nelze retweetovat, lajkovat ani na ně veřejně odpovídat – reagovat na ně lze pouze prostřednictvím přímé zprávy, což má autorům příspěvků poskytnout větší kontrolu nad komunikací.

Twitter svůj krok vysvětluje snahou stát se uživatelsky přívětivější a nabídnout svým uživatelům možnost, jak komunikovat i méně veřejně. Některé lidi totiž znepokojuje, že jejich příspěvky zůstávají všem uživatelům trvale na očích a že na ně může reagovat kdokoliv. Od novinky si tak slibuje zvýšenou aktivitu a častější sdílení příspěvků. „Doufáme, že fleety pomohou lidem sdílet prchavé myšlenky, které by pravděpodobně netweetovali,“ uvedl za Twitter Kayvon Beykpour.

Novým formátem nasedá Twitter na vlnu mizejících formátů, které se mezi uživateli stávají čím dál oblíbenější. Podle šéfa Facebooku Marka Zuckerberga by měly Stories na Instagramu v dohledné době předstihnout v počtu sdílených příspěvků News Feed. Podobné možnosti nabízí také i Facebook, Snapchat, Pinterest a brzy se přidá i LinkedIn.

Podle serveru Social Media Today představují fleety rovněž i novou příležitost pro zadavatele, a to například na poli videoobsahu. Uživatelé mohou nyní nahrát do fleetu video o maximální délce přesahující dvě minuty (2:20), vybraní vydavatelé budou moci sdílet i deset minut.  

Ve své snaze vylepšit uživatelský zážitek Twitter zavedl i jiné prvky, loni kupříkladu přidal možnost skrýt některé reakce na tweety.

-stk-