Od pondělí 27. dubna otevírají i některé outlety

pondělí, 27. dubna 2020, 12:40 Aktuality, Retail, Koronavirus na jaře 2020 MediaGuru

Venkovní Fashion Arena Prague Outlet či Outlet Arena Moravia otevírají své obchody již v pondělí 27. dubna.

Zdroj: FB Fashion Arena Prague Outlet

Zdroj: FB Fashion Arena Prague Outlet

Některá česká outletová centra otevírají již v pondělí 27. dubna. Umožňuje jim to aktualizovaný vládní plán uvolňování, podle něhož mohou otevřít obchody s prodejní plochou do 2500 m² se samostatným vchodem z ulice. Otevřít tak může pražská Fashion Arena nebo ostravská Outlet Arena Moravia, v nichž zákazníci procházejí venkovním prostorem. Naopak Premium Outlet Prague Airport a znojemský Freeport Fashion Outlet musí počkat s otevření až do 11. května. 

„Otevíráme většinu obchodů, které mají samostatný vchod z venkovního prostoru a prodejní plochu do 2500 m². Některé bohužel nestihnou otevřít v pondělí, ale naplánováno to mají na některý z následujících dnů,“ uvádí ředitelka Fashion Arena Prague Outlet Lenka Čapková. Seznam otevřených prodejen má outlet uvedený na svých webových stránkách, otevírací doba bude stejná jako před omezeními, tedy otevřeno bude od pondělí do neděle, od 10 do 20 hodin. Dle nařízení vlády budou uzavřené zkušební kabinky. 

„V rámci bezpečnostních opatření, ale zůstávají i nadále zavřené všechny restaurace, kavárny, toalety a dětský koutek v 1. patře našeho centra. Kavárna Starbucks na hlavní pasáži bude mít otevřené výdejní okénko pro prodej. V rámci mimořádných bezpečnostních opatření bude dočasně přesunuto Informační centrum z 1. patra v ,mobilní' verzi taktéž na hlavní pasáž,“ dodává Čapková s tím, že na Informačním centru budou k dispozici pro zákazníky i zaměstnance roušky a jednorázové rukavice, stojany s dezinfekcí pak budou umístěny po celé pasáži.

K otevření svých prodejen přistoupila také ostravská Outlet Arena Moravia, jež otevře ve dvou vlnách. Od 27. dubna otevřou všechny prodejny vyjma gastro provozoven, od 11. května přibudou i restaurace s prodejem přes výdejní okénko a na venkovních zahrádkách. Všechny obchody počítají s bezpečnostním preventivním opatřením – odstupem 2 m a nošením roušek po celou dobu nákupu. Roušky budou stejně jako dezinfekce k dispozici v areálu a na prodejnách. Počet nakupujících lidí v každé prodejně v jeden okamžik bude limitován dle nařízení vlády.

I přes dopad koronavirové pandemie plánuje ostravský outlet rozšiřování svého portfolia o nové značky a další investice do celého areálu. „Omezení provozu jednotek velmi zpomalilo expanze nových značek. Plánovaná otevření byla posunuta. Pevně věříme, že nové nájemce se značkami světového renomé přivítáme ještě v tomto roce,“ říká ředitel centra Petr Leder a doplňuje, že pro současné nájemci připravil outlet finanční podporu: „Všem našim nájemcům jsme nabídli finanční balíček v podobě snížení nájemného či prominutí úroků za prodlení.“ Protože pravidla pro cestování jsou zatím nejasná a zahraniční návštěvníci tvoří pětinu zákaznické báze, očekává ostravský outlet propad tržeb přibližně o 20 %. 

Další dva outlety zatím otevírat nebudou, jelikož se jedná o uzavřené prostory. Na 11. května tak plánují otevření obchodů Premium Outlet PragueAirport i Freeport Fashion Outlet v Hatích na Znojemsku. Restaurace by se měly přidat 25. května. „I během uzavření centra a nulových obratů nás stojí provoz v úsporném režimu zhruba půl milionu korun týdně. Po otevření centra nás zásadním způsobem ovlivní uzavřené hranice se sousedním Rakouskem. Absence rakouských a německých zákazníků dramaticky ovlivní podnikání a zaměstnanost v celém příhraničí,“ popisuje ředitel znojemského outletu Jan Procházka. 

Kvůli pandemii koronaviru byly obchody na českém trhu s výjimkou prodejen potravin, lékáren, drogerií, čerpacích stanic a některých dalších uzavřeny od soboty 14. března. K postupnému uvolňování dochází od dubna. Před Velikonocemi byly otevřeny hobby markety, od 20. dubna se přidaly řemesla s provozovnou, farmářské trhy, autobazary a autosalóny. Od pondělí 27. dubna mohou otevřít provozovny do 2 500 m², pokud nejsou v nákupních centrech na 5 000 m². 

-stk-