Sledovanost médií v Česku je stále vysoká, rostl Netflix

úterý, 7. dubna 2020, 14:10 Výzkum, Koronavirus MediaGuru

Také v posledním březnovém týdnu zaznamenala česká média nadprůměrnou sledovanost, přestože oproti předcházejícímu týdnu se mírně snížila, ukazují data adMeter.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

V posledním březnovém týdnu (23.3.-29.3. 2020) věnovali Češi v průměrný den elektronickým médiím 8:58 hodin svého času (sledování TV, poslech rádia, návštěvnost internetu a mobilních aplikací). Ve srovnání s předcházejícím týdnem (16.3.-22.3. 2020) jde sice o mírný pokles o 18 minut, ale stále se o 52 minut drží nad průměrem z letošního února, který představuje 8:06. Ukazují to nová data výzkumu adMeter agentury Median. Oproti minulému týdnu mírně poklesla sledovanost TV a webových stránek, rádia si drží svou pozici. Tištěná média nejsou v tomto projektu měřena.

Rozdíl mezi všedním dny a víkendem

Rozdíl je viditelný v chování o víkendech a ve všedních dnech. Zatímco ve všední dni dosáhla konzumace elektronických médií rekordní hodnoty 9:14 hodin a překonala tak i doposud rekordní týden od 16.března, o víkendu poklesla sledovanost elektronických médií v týdenním srovnání téměř o hodinu, čímž se přiblížila únorovému víkendovému průměru 8 hodin a 12 minut. Ve všední dni nárůst zaznamenaly všechny mediatypy kromě stagnujících mobilních aplikací a naopak o víkendu ztrácely všechny mediatypy
v čele s webovými stránkami a TV. Nižší sledovanost o víkendu ovlivnilo příznivé počasí.

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Multiscreening se zvýšil

Multiscreening, kdy jsou lidé v prostředí, kde vysílá televize a současně si prohlížejí nějaké webové stránky, potvrdil posílení na 53 minut z minulého týdne. Podobný souběh poslechu rádia a návštěvy webu, neboli multitasking, dokonce narostl oproti předchozímu týdnu a překročil 15 minut. Zejména multiscreening zaznamenal zajímavý vývoj za poslední tři týdny. Obvykle bývá multiscreening častější o víkendech, ale během posledního týdne se pořadí obrátilo a multicreeningem trávilo během pracovního dne více lidí než o víkendu, což jistě souvisí i s častějším zůstáváním doma během „karanténního“ pracovního týdne.

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Celoplošná rádia vylepšila poslechovost

Hlavní televizní kanály zaznamenaly s výjimkou Primy v posledním týdnu spíše mírné poklesy, přesto je jejich sledovanost z dlouhodobého hlediska stále nadprůměrná.

Z hlavních rozhlasových stanic mírně navyšovaly v posledním týdnu poslechovost kupříkladu ČRo Radiožurnál, Evropa 2 a Frekvence 1. V případě regionálních rádií potom v posledním týdnu posilovaly například Rádio Blaník, Rádio Kiss a Hitrádio.

Čas strávený poslechem rádií (ATS relative) se zvyšoval u jednotlivých rádiových sítí. ATS relative navyšovaly stanice sítí Český rozhlas, Media Club, Active Radio i MMS.

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Internet, sociální sítě i online streaming se stále drží

Hlavní tuzemské webové stránky a zpravodajské kanály si v posledních třech týdnech stále udržují velký denní zásah. V porovnání s předchozím týdnem udržela také většina velkých globálních online platforem (Google, YouTube, Facebook atp.) i komunikačních nástrojů svoji z dlouhodobého hlediska nadprůměrnou sledovanost i v posledním březnovém týdnu, přestože u většiny z nich dochází k mírnému poklesu oproti předešlému týdnu.

Dobře si vedou i online streamingové služby, zejména Netflixu se dařilo v posledním týdnu navyšovat sledovanost.

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

Zdroj: data adMeter 1000 CZ, březen 2020

-mav-