Mediální investice byly v březnu i v 1Q vyšší než loni

neděle, 10. května 2020, 15:50 Reklama, Koronavirus na jaře 2020 MediaGuru

Růst táhla především televizní reklama, která si v prvním čtvrtletí připsala meziročně 16% zvýšení.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Monitorované investice do nákupu reklamního prostoru v médiích byly za období prvního čtvrtletí 2020 meziročně vyšší o téměř 9 %. Vyplývá to z dat monitoringu investic Nielsen Admosphere. Růst táhla především televizní reklama, která si v prvním čtvrtletí připsala meziročně 16% růst. Ostatní mediatypy (tisk, rádio, OOH) zůstaly mírně za loňským prvním čtvrtletím. Celkově lze ale říci, že ve výsledcích za první čtvrtletí se nová pandemie koronaviru ještě neodrazila.

Je to patrné i v březnových datech, podle kterých zůstala souhrnná výše reklamních investic směřovaných do médií nad úrovní března roku 2019. Zásluhu na tom opět měla především televizní reklama. Březnová data už ale naznačují pokles v tiskové a především v rádiové reklamě. 

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

V přehledu není uveden vývoj v internetové reklamě, protože monitoring postihuje jen display reklamu a video reklamu. Připomínáme rovněž, že monitorované investice neodpovídají reálné výši investic směřovaných do nákupu reklamy v médiích.

-mav-