Mladá fronta si připomíná 75. výročí svého založení

pondělí, 11. května 2020, 17:20 Aktuality, Tisk MediaGuru

Mladá fronta je nejstarším kontinuálně působícím vydavatelstvím a nakladatelstvím u nás.

Zdroj: Mladá fronta

Zdroj: Mladá fronta

V pražských ulicích se ještě bojovalo na barikádách, když dopoledne 9. května 1945 vyběhly z tiskárny v Panské ulici číslo 8 skupiny kamelotů a vyvolávaly: „Mladá fronta právě vyšla!“. Deník byl počátkem nejen desítky časopiseckých projektů, ale také tisíců knižních titulů.

V roce 1945 se ve vydavatelství Mladá fronta objevilo také několik časopisů, které reagovaly na změny v celé poválečné společnosti. I když bylo vydavatelství Mladá fronta převážně orientované na mladou generaci, od počátku oslovilo svou nabídkou širší skupinu čtenářů. Kromě časopisů Generace, Středoškolák a týdeníku My 45 se na trhu objevil časopis, který dokázal přežít všechny režimy, a to časopis pro děti – Mateřídouška. Na konci čtyřicátých let bylo v portfoliu vydavatelství sedmnáct nových časopiseckých projektů.

Vydavatelství Mladá fronta bylo od počátku aktivní i v produkci knih. Za množstvím knižních projektů stáli tehdy nejvýraznější spisovatelské osobnosti a výtvarníci, kteří ve vydavatelství působili. Aktuálně uvede vydavatelství Mladá fronta na knižní trh ročně kolem 200 nových titulů. Současná produkce je orientována především na českou a světovou beletrii, literaturu pro děti a mládež a naučnou literaturu. 

Na poli tištěných periodických titulů je vlajkovou lodí vydavatelství Mladá fronta ekonomický týdeník Euro. Euro pravidelně vychází s lifestylovou přílohou Esence (6x ročně) a magazínem Hipster (4x ročně) a vydává také skupinu specializovaných ročenek. Součástí týdeníku je i web Euro.cz. Vydavatelství Mladá fronta provozuje také odborný web Finance.cz a dalších jedenáct specializovaných online titulů především v segmentu zpravodajském, technologickém, transakčním, herním a zábavním.

Portfolio Mladé fronty se od června 2017 rozšířilo o řadu titulů především v segmentu auto-moto, také sportovních a hobby magazínů. V roce 2017 začal vycházet nový časopis pro nejmenší děti Puntík a o rok později časopis pro rodiče Maminčin Puntík. Od roku 2019 vychází časopis Tečka! pro děti od šesti do devíti let.

Odborné i společenské akce a projekty se pravidelně realizují pod značkou HUB. Součástí činnosti HUB se staly také všechny eventové aktivity v oblasti zdravotnictví. Desítky konferencí, kongresů a odborných akcí jsou určeny lékařům a specialistům ve zdravotnictví jako například konference Zdravotnictví, dále společenské akce, jako je Ples sester, soutěž Sestra roku a Lékárník roku. V roce 2010 byla založena divize Medical Services.

Od 1. ledna 2020 došlo k transformaci divizního řízení do produktové struktury. Vznikly čtyři sekce společnosti: Knihy (pro širokou veřejnost a odborné tituly), Tištěné tituly (týdeník Euro, auto-moto, dětské a odborné časopisy), Online (zpravodajské, technologické, transakční, herní a zábavní weby) a HUB (eventy a Euro TV Roundtable).

-mav-