Objem online display reklamy se v dubnu snížil na úroveň z února

úterý, 26. května 2020, 07:40 Internet & Mobil, Koronavirus na jaře 2020 MediaGuru

Objem internetové display reklamy se v letošním dubnu vrátil na úroveň ze začátku letošního roku.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Souhrnný objem internetové display reklamy deseti největších provozovatelů tuzemského internetu dosáhl v letošním dubnu 1,32 mld. Kč. Bylo to o 31 % méně než v letošním březnu, ukazují data monitoringu AdMonitoring. Data přinášejí výsledky pouze za online display a video (přímá i programatická reklama), ale neobsahují vývoj v dalších formátech online reklamy. 

Celkový objem u deseti největších provozovatelů českého internetu se tak v dubnu vrátil na úroveň ze začátku letošního roku, ve kterém se inzertní sezóna rozbíhá.  Údaj za duben 2020 neobsahuje informace o objemu tzv. nezapojených médií. Proto je také nezařazujeme do srovnání s březnem 2020.

Pohled na srovnání hlavních provozovatelů českého internetu v letošním dubnu a v březnu ukazuje, že snížení se dotklo všech provozovatelů s výjimkou Vltava Labe Media, a to většinou dvouciferně. Nejvýznamněji pak u vedoucích hráčů Seznam.cz a Mafra.

Souhrnný objem TOP 10 provozovatelů po měsících v roce 2020 (mld. Kč)

Zdroj: AdMonitoring, objem TOP 10 největších provozovatelů (bez nezapojených médií). Hodnoty se zobrazí najetím na sloupec.

Provozovatelé internetu podle online display reklamy

médium duben/2020 (Kč) změna vs. březen/2020 (%)
Seznam.cz 503 256 513 Kč -41,7
Mafra 389 524 400 Kč -29,3
Czech News Center 161 985 420 Kč -12,1
Economia 79 816 935 Kč -18,2
Vltava Labe Media 82 146 145 Kč +13,0
FTV Prima 48 132 030 Kč -8,1
Nova Group 35 274 691 Kč -17,5

Zdroj: AdMonitoring, SPIR/Nielsen Admosphere, online display (přímý + programatik)

-mav-