Výrobci i dodavatelé prostředků pro retail jsou optimističtí

čtvrtek, 21. května 2020, 11:35 Retail, Marketing, Koronavirus MediaGuru

Výrobcům nebo dodavatelům propagačních prostředků v místě prodeje se podařilo zvládnout pandemii. Nyní již pociťují oživení.

Ve firmě Jansen Display rozjeli okamžitě výrobu roušek i stojanů. A plánují u toho zůstat, zdroj: Jansen Display.

Ve firmě Jansen Display rozjeli okamžitě výrobu roušek i stojanů. A plánují u toho zůstat, zdroj: Jansen Display.

Byť mohli někteří retailoví hráči zůstat po celou dobu pandemie otevření, i u nich došlo k proměně komunikace v místě prodeje. Uličky mezi regály musely zůstat maximálně průchozí, někteří zadavatelé pozastavili své in-store aktivity a investice do nákladnějších řešení ustaly. I přesto se povedlo výrobcům a dodavatelům prostředků pro retail situaci zvládnout. Ihned reagovali na poptávku, rychle přeorientovali svou výrobu a zařadili nové produkty. Ukázala to středeční konference oborové organizace POPAI CE.

Společnost HL Display AB, jež má výrobu rozkročenou do několika zemí, začala ve svém výrobním závodě v Polsku vyrábět ochranné štíty a masky, kterých dodala již 150 tisíc kusů, mimo jiné do řetězců Aldi či Spar. Ve Velké Británii se zase pustila do výroby pokladních zástěn, například pro Tesco nebo polský řetězec Biedronka. V neposlední řadě vytvořila i modulární stojany na dezinfekci. Nový sortiment z řady Protection & Safety firmě významně pomáhá. „Řada nám již vydělala 150 milionů korun, a díky tomu jsme se za duben dostali dokonce na mírně lepší čísla než loni,“ uvedl Vojtěch Motl, country manažer firmy pro Českou republiku a Slovensko, s tím, že po českém trhu se nyní podobné ochranné prostředky řeší ve Francii či Velké Británii.

Stojany na dezinfekci, stěny z plexiskla či ochranné štíty vyrábí i firma HL Display, zdroj: HL Display.

Stojany na dezinfekci, stěny z plexiskla či ochranné štíty vyrábí i firma HL Display, zdroj: HL Display.

Promptně reagovala na situaci také firma Jansen Display, jež nejprve začala nabízet tisk plakátů a letáků pro informování zákazníků v nouzovém stavu, později i podlahové samolepky upozorňující na udržování rozestupů. Svou šicí dílnu, kde obvykle vyrábí vlajky, přeměnila na výrobnu roušek. Následně přišla s plexisklovými zástěnami pro úřady a nyní na trh uvádí i zástěny ze skla. Také vyvinula vlastní produkt, kdy z menuboardu vytvořila stojan na univerzální dezinfekci i s rámem. „Díky těmto produktům máme vykrytou výrobu až do konce června. Nevíme kam dřív,“ popsal obchodní ředitel firmy Jiří Hubka.

Firma Thimm pack’n’display, vyrábějící POS řešení z vlnité lepenky, se ve své strategii zaměřila nejprve na hladký chod svého výrobního závodu. Zatímco poptávka po potravinových obalech se zvýšila, v rámci soutěží, akcí či sportovních událostí naopak poklesla. I z tohoto důvodu přišla společnost s áčkovým displejem s navěšenými boxy na roušky nebo s řešením stěn, které lze umístit například na podlahu či stůl do restaurací.

I v Thimm pack’n’display využili vlnitou lepenku na ochranné stěny nebo boxy na roušky, zdroj: Thimm pack’n’display.

I v Thimm pack’n’display využili vlnitou lepenku na ochranné stěny nebo boxy na roušky, zdroj: Thimm pack’n’display.

Zástupci všech tří firem navíc potvrdili, že produkty, s jejichž výrobou se začalo během koronavirové krize, zůstanou součástí standardní nabídky. „Všechny produkty zůstanou v nabídce a nejspíš ještě výrobu rozšíříme. Naopak vznikne samostatný oddíl produktů, který budeme dále nabízet,“ dodal Jiří Hubka z Jansen Display. Podobně plánují pokračovat i v Thimmu, kde rozšířili svých dosavadních 15 řad o jednu další a začali podle Leoše Másla během koronavirové krize investovat do digitálního tisku a laserového výseku. 

V posledních dvou týdnech je na poli in-store reklamy navíc vidět oživení. „Zákazníci už promují své výrobky v řetězcích a očekáváme postupné oživení, alespoň to tak je za poslední 2 až 3 týdny,“ řekl Leoš Máslo.

Oživení potvrdil i Vojtěch Motl. Podle firemního průzkumu mezi šedesátkou zákazníků ohledně budoucího vývoje, většina neočekává žádnou změnu. „Naše zákaznická báze je navíc z 80 % tvořena maloobchodními a drogistickými řetězci, což jsou spíše vítězové krize. Nevidíme u nich ani příliš dopad na snížení dodávek,“ vysvětlil Motl.

Návrat ke standardními režimu objednávek pozoroval za posledních 14 dní i Jiří Hubka. „Vrací se i zájem dražší zboží a naopak budeme muset rozšířit a optimalizovat  výrobní kapacity,“ doplnil.

I když se obecně očekává návrat k normálu až v prvním kvartálu příštího roku, účastníci konference zůstávají optimističtí a domnívají se, že to bude zřejmě už dříve a to na podzim nebo minimálně o Vánocích.

-stk-, -zue-