Pilulka letos plánuje významné rozšíření marketplace

pondělí, 8. června 2020, 15:15 Aktuality, Retail MediaGuru

Pilulka chystá tento rok rozšíření funkcí a možností v rámci svého partnerského prodeje.

Zdroj: Pilulka

Zdroj: Pilulka

Skupina Pilulka, působící na lékárenském trhu kromě České republiky i na Slovensku a v Rumunsku, plánuje letos významné rozšíření svého online tržiště. Marketplace, jež se zaměřuje na výrobce a výhradní zastoupení značek, spustila již v loňském roce, nyní plánuje rozšíření funkcí a možností pro partnery.

„Pilulka marketplace není určen pro maloobchodníky, a tudíž si nebereme žádné provize. Je to platforma pro výrobce nebo výhradní zastoupení značek v našem segmentu. Umožňuje výrobcům lépe promlouvat skrze Pilulka.cz přímo k zákazníkům. Onboarding je individuální,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz za Pilulku Kateřina Schotliová.

„Cílem je vtáhnout výrobce do přímé komunikace s koncovými spotřebiteli. Otevíráme dveře největšího sektorového prodejce přímo výrobcům, tj. aby s naším přispěním mohly značky lépe řídit komunikaci. Zároveň přenášíme díl odpovědnosti na výrobce a my se posouváme do role řízení vztahu výrobce a spotřebitele s nabídkou celé řady služeb, které spotřebitelům exkluzivně nabízíme,“ dodává Schotliová.

Pilulka se rovněž pouští do značkových obchodů

Kromě marketplace přišla letos Pilulka na trh také s tzv. brand store pro známé značky. V květnu otevřela internetový obchod ve spolupráci s francouzskou kosmetickou značkou Yves Rocher, který využívá společný košík, a zákazníci tak mohou kombinovat výrobky s dalšími 30 tisíci položkami lékárenského e-shopu i jeho další služby – rozvoz v den objednání na čas nebo osobní odběry ve stovkách míst po celé republice.

Expanze do Maďarska odložena

Pilulka letos plánovala vstup na maďarský trh, kde se bude prezentovat pod brandem Pilulka.hu. „Vstup do Maďarska jsme kvůli pandemii odložili,“ vysvětluje Michal Hanáček, COO Pilulky.

Místo expanze soustředila Pilulka své síly na jiné služby, mimo jiné na eRecept.cz, který spustila v březnu. Internetový rezervační systém elektronických receptů, který spojil všechny lékárny v ČR na jednom místě, umožňuje pacientům rezervovat si léčivé přípravky na recept ve své lékárně. O měsíc později byla služba v Praze rozšířena o donášku léků na recept až domů.

Za prvních pět měsíců letošního roku je skupina Pilulka nad plánem a míří k celkovým tržbám tří miliard korun. „Letošní rok je a bude velmi ovlivněn pandemií Covid. Po provozně dobrém začátku roku přišlo období března a dubna, které vystřelilo Pilulku výrazně nad plán. Naopak kamenné lékárny v České republice nečeká snadné období. Lékárny, které nemají online podporu nebo exkluzivní polohu, budou mít v budoucnu velký problém. Léto a druhá polovina roku bude pro kamenné lékárníky velmi složitá kvůli propadu tržeb způsobenému nižší preskripcí lékařů a očekáváme, že dojde k uzavření celé řady lékáren a ke konsolidaci trhu,“ myslí si Martin Kasa, spolumajitel Pilulky. 

Dr.Max: Pandemie negativně ovlivnila i lékárenství

středa 3. června 2020

Loni Pilulka utržila 2,4 mld. korun a meziročně vyrostla o 20 procent. „Nejrychleji rostoucím trhem pro nás bylo Rumunsko, a to v řádu vyšších stovek procent. Naopak v České republice začínáme být velmi zajímavě profitabilní i při zachování rychlého růstu. V letošním roce cílíme v Česku k provoznímu zisku 45 milionů korun a potvrzují se naše předpoklady, že od určité velikosti na trhu roste profitabilita. Online prodeje nám loni stouply o 48 procent, a i díky Covidu očekáváme obdobný růst i letos. Celý růst je organický a není dán jednorázovými akvizicemi,“ doplňuje Martin Kasa. 

-stk-