Atmedia: Polovina české populace sleduje placenou TV

čtvrtek, 23. července 2020, 07:30 TV MediaGuru

Z placené televizní nabídky využívají diváci především satelitní platformu, nejrychleji roste podíl IPTV.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Polovina českých domácností má jako hlavní zdroj televizního vysílání některou z platforem placené televize. Z výsledků Kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací (ATO), na něž upozornila společnost Atmedia, vyplývá, že 21,3 % českých domácností využívá satelitní televizi, 15,5 % kabelovou televizi a 13,0 % IPTV

„Zvýšení počtu domácností s placenou televizí může souviset s přechodem z DVB–T na DVB–T2. V souvislosti s ním se Češi rozhodují, zda si zakoupí set-top-box, nebo novou televizi, a zda budou nadále sledovat jen volně šířené televizní stanice, či dají přednost nabídce některého z operátorů placené televize,” uvedl Pavel Müller, head of research & marketing společnosti Atmedia.

Z posledních dostupných výsledků Kontinuálního výzkumu ATO za období od 3. čtvrtletí 2019 do 1. čtvrtletí 2020 vyplývá, že počet českých domácností, které sledují převážně televizní stanice šířené volně, představuje 50 %. Stále je však vyšší než v okolních státech, kde dominuje placená televize. Například v Německu sleduje televizní stanice prostřednictvím satelitních, kabelových nebo IPTV operátorů 98 % domácností, v Rakousku je to 94 % a na Slovensku 88 %. Z okolních zemí se České republice nejvíce blíží Polsko, kde má placenou televizi 64 % domácností.

S nárůstem počtu domácností, které využívají placenou televizi, se podle Atmedia zvyšuje i zájem o tematické televizní stanice. „Podle našich údajů se při pohledu na vývoj sledovanosti měřených TV stanic zvyšuje především zájem o filmové a seriálové TV stanice. Podíl na sledovanosti některých z těchto tematických stanic vzrostl za poslední rok i dvojnásobně. TV stanice AMC, AXN, CS Film, Film+, FilmBox a JOJ Cinema, které najdou čeští diváci jen u placených operátorů, společně měsíčně osloví 2,3 milionů lidí,” uvádí Pavel Müller. Obdobně má růst také televizní sledovanost dokumentárních stanic, přičemž CS History, CS Mystery, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum společně každý měsíc osloví 1,9 milionu diváků.

Podíl Atmedia vzrostl za poslední rok o 16 %. Nyní dosahuje průměrně 4,5 % v cílové skupině diváků od 15–69 let.

Infografiku k tématu je možné prohlédnout si v dokumentu níže.

-mav-