Ikea začne od srpna prodávat bezmasé kuličky

pátek, 17. července 2020, 09:30 Aktuality, Retail MediaGuru

Ikea uvádí na trh kuličky bez masa, jako alternativu k ikonickým švédským kuličkám. Bezmasé kuličky budou levnější než masové.

Bezmasé kuličky budou stát 89 Kč, masové stojí 99 Kč, zdroj: Ikea

Bezmasé kuličky budou stát 89 Kč, masové stojí 99 Kč, zdroj: Ikea


Nábytkářský řetězec Ikea se rozhodl pro udržitelnější variantu svých tradičních švédských masových kuliček a začíná od 1. srpna 2020 nabízet kuličky bez masa. Nové bezmasé kuličky mají údajně ve srovnání s tradičními masovými pouze 4% klimatickou stopu.

Původem švédský řetězec prodá v České republice téměř 17 milionů masových kuliček za rok, celosvětově pak více než miliardu. „Budeme se snažit přesvědčit alespoň část našich zákazníků, kteří si oblíbili masové kuličky, aby si místo nich vybrali bezmasé kuličky. Pokud bychom dokázali převést přibližně 20 % našeho prodeje masových kuliček na bezmasé, znamenalo by to snížení naší klimatické stopy v oblasti prodeje potravin celosvětově o 8 %,“ doplňuje Jakub Slavík z Ikea Food Česká republika, Maďarsko a Slovensko, (podle výpočtů prodejů za rok 2018).

Bezmasé kuličky nemají obsahovat žádné přísady živočišného původu. „Ve fázi vývoje bezmasých kuliček bylo naším hlavním cílem znovu vytvořit chuť a texturu podobnou masu, a to pouze za využití rostlinných ingrediencí. Zkoušeli a testovali jsme různé přísady a metody a s konečným výsledkem jsme velice spokojení,“ uvádí Alexander Magnusson, šéfkuchař a vedoucí projektu v Ikea Food.

Bezmasé kuličky bude možné pořídit i mražené, zdroj: Ikea

Bezmasé kuličky bude možné pořídit i mražené, zdroj: Ikea

V restauracích Ikea budou podávány s bramborovou kaší, brusinkovým džemem a smetanovou omáčkou, tedy stejným způsobem jako tradiční kuličky, a to za ještě nižší cenu 89 Kč, klasické masové stojí 10 kusů 99 Kč. Ikea nabízí i zeleninové kuličky 10 ks za 59 Kč. Zákazníci si také mohou koupit mražené bezmasé kuličky v obchůdku se švédskými specialitami a připravit si je doma. Od srpna 2018 přitom Ikea nabízí vegetariánský hot dog, jen za první měsíc se ho tehdy prodalo 19 tisíc kusů.

Podle posledních údajů řetězce obsloužily restaurace a bistra Ikea od září 2018 do srpna 2019 až 5,4 mil. zákazníků. Hitem byly masové kuličky, kterých se za rok prodalo téměř 1,6 milionů. Mezi zákazníky vzrostla také obliba vegetariánských jídel, prodalo se více než 82 tisíc veganských jahodových zmrzlin a přes 260 tisíc vegetariánských hot dogů.

-zue-

Ikea se mění, otevře sedm výdejních míst v regionech

úterý 21. ledna 2020