Plzeňský Prazdroj podporuje své Pivovarské krekry z mláta

středa, 8. července 2020, 07:30 Aktuality, Reklama, Marketing MediaGuru

Plzeňský Prazdroj komunikuje novinku v podobě Pivovarských krekrů vyrobených z mláta. Kampaň probíhá v digitálním prostředí.

Pivovarské krekry jsou k dostání ve třech variantách, zdroj: Plzeňský Prazdroj.

Pivovarské krekry jsou k dostání ve třech variantách, zdroj: Plzeňský Prazdroj.

Od června nabízí Plzeňský Prazdroj na trhu novinku. Nejedná se však o pivo, ale o speciální krekry, které ve spolupráci s Biopekárnou Zemanka vyrábí z pivovarského mláta. 

V nabídce jsou tři varianty Pivovarských krekrů – slané, sýrové a česnekové –, které jsou k dostání v řetězci Globus, na Košíku, Rohlíku a Scuku, na e-shopu Zdravevyzivy.cz a v síti Bio Pont či Pont market. Od července přibudou čerpací stanice Shell a drogerie Teta. K zakoupení jsou rovněž v dárkové prodejně v plzeňském pivovaru.

Plzeňský Prazdroj se s Pivovarskými krekry zatím soustředí jen na retail. Do budoucna však podle Terezy Kamal, iniciátorky celého projektu, nevylučuje i další možnosti, například gastro segment. 

Marketingová podpora novinky probíhá především v digitálním prostředí. „V komunikaci se zaměřujeme na unikátní surovinu, jakou je mláto, které má výborné výživové vlastnosti. Má výrazně nižší obsah sacharidů než klasické mouky a obsahuje více bílkovin a vlákniny a dále také minerální látky, vitamíny a aminokyseliny. To ale neznamená, že by si na nich nepochutnali pivaři, kteří rádi k půllitru vychlazeného piva mlsají tyčinky či oříšky. Zároveň se jedná o surovinu, která vlastně zbývá z výroby piva a dosud byla využívaná výhradně jako krmivo pro zvířata. Teď nabývá nového rozměru v podobě pivovarských krekrů,“ popisuje Tereza Kamal. 

Kampaň probíhá na Facebooku a Instagramu. Zapojí se do ní nejen Plzeňský Prazdroj a Biopekárna Zemanka, ale také několik influcencerů, například Lukáš Hejlík, Markéta Pavleje alias Kitchenette a další.

Krekry se prodávají ve stogramovém balení a jeden balíček vyjde na 50 Kč. „Tři koruny z každého balíčku přitom půjdou na charitativní účely. Peníze získá Nadace Via pro svůj projekt rozvoje komunit a obnovení sousedských vztahů v době po koronavirové krizi. Nadace pomáhá financovat různorodé projekty od investic do zanedbaných veřejných prostor, přes výsadbu městské zeleně až po různé formy programů setkávání lidí různých věkových kategorií,“ doplňuje Tereza Kamal.

První zkušební várku krekrů Prazdroj se Zemankou vyrobily na počátku loňského roku. Následovaly mikrobiologické zkoušky a poté si nechal Prazdroj ještě posoudit vysokou kvalitu mláta jako hlavní vstupní suroviny. Výslednou chuť i různé varianty příchutí pak testovali ještě zaměstnanci obou společností. „Testy dopadly na výbornou, reakce lidí byly velmi pozitivní. To bylo posledním impulsem k zahájení pravidelné výroby. Cesta od prvního zkušebního pečení až po distribuci do obchodů trvala víc než rok a byla to pro nás opravdu výzva,“ říká Jan Zeman z Biopekárny Zemanka.

-stk-