Pandemie nezměnila komunikační návyky top manažerů

čtvrtek, 13. srpna 2020, 07:30 Aktuality, Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Koronanavirová pandemie nezměnila komunikační návyky top manažerů, ukazuje analýza ECCO.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Nejvyšší manažeři a generální ředitelé se drželi svých komunikačních návyků i během koronavirové krize. Vyplývá to z analýzy sítě ECCO, která analyzovala osobní účty generálních ředitelů největších firem již potřetí. Do průzkumu bylo zahrnuto vždy 20 společností s největší tržní kapitalizací v 17 zemích světa.

„Obecně platí, že se stále poměrně zdráhají šířit své názory prostřednictvím Twitteru nebo sítě LinkedIn,“ říká prezident sítě PR agentur ECCO Christian Kollmann. Síť ECCO analyzovala. 

Oproti obecnému předpokladu, že sociální média získají během krize na důležitosti, ECCO ve srovnání s předchozími průzkumy z let 2017 a 2019 zjistilo téměř nezměněný podíl nejvyšších manažerů využívajících twitter a linkedIn. Osobní účet na síti linkedIn má a pravidelně používá pouze 46 % generálních ředitelů. Po krátkém nárůstu na více než 50 % v roce 2019 toto číslo opět kleslo.

Twitter je mezi top manažery největších firem ještě méně populární. Během všech ECCO průzkumů od roku 2017 podíl jeho uživatelů stagnuje s maximem lehce přes 15 %.

V Česku průzkum realizovala agentura Czech P.R., která je místním členem sítě ECCO. Ze vzorku 20 největších českých firem mají osobní twitterový účet čtyři nejvyšší manažeři a 14 používá profil na LinkedIn. Nejpopulárnějším je na twitteru generální ředitel ČEZu Daniel Beneš s 1874 followery. Na linkedIn má z českých manažerů nejvíce followerů bývalý generální ředitel Škody Auto Bernhard Maier (10 736).

Pouze zhruba 33 % ze všech postů českých manažerů na obou sítích se od začátku roku týkalo koronakrize. Nejvíce ředitelé pandemii komentovali v sousedním Rakousku, kde jí věnovali 43 % svých postů.

-mav-