MIF: Počet page views z mobilů už překonal desktop
Podíl počtu zhlédnutých stránek z mobilních zařízení poprvé v Česku překonal podíl stránek zhlédnutých z desktopu, ukazují data SPIR.
Velikost mobilní internetové populace v České republice se stále zvyšuje a roste rychlejším tempem, než se předpokládalo, uvedla na středeční konferenci Mobile Internet Forum 2020 (MIF) výkonná ředitelka profesního sdružení SPIR Jana Břeská.
Z mobilních zařízení a z tabletu přistoupilo na internet podle dat výzkumu NetMonitor za srpen 2020 celkem 5,58 mil. uživatelů. Z počítačů a z notebooků to ve stejném měsíci představovalo 6,63 mil. uživatelů. Celková internetová návštěvnost v srpnu dosáhla 7,52 mil. reálných uživatelů. „Podíl mobilní návštěvnosti na internetové populaci starší deseti let tvoří 74 %, zatímco loni v srpnu to bylo 67 %. Návštěvnost z mobilů roste rychleji, než se předpokládalo,“ zmínila Jana Břeská.
Z více zařízení najednou přistupuje většina internetové populace, konkrétně 62 %. Návštěvnost pouze z mobilních zařízeních v srpnu dosáhla 12 %. Návštěvnost jen z desktopu klesá, ale převyšuje návštěvnost pouze z mobilů – dosahuje 26 %.
V rámci skupiny mobilních a tabletových zařízení jsou ale patrné rozdílné trendy. Zatímco návštěvnost z mobilů se stále zvyšuje, v případě tabletů naopak klesá. Podíl tabletů v rámci zmíněné skupiny se letos v srpnu snížil na 20 % z loňských srpnových 21 %.
Používání mobilních zařízení je ovlivněno věkem. Data potvrzují, že v případě mladších generací do 50 let je podíl návštěvnosti z mobilů vyšší než z desktopu, zatímco v generacích starších 60 let je tomu obráceně. Z hlediska pohlaví je vyšší využívanost mobilních zařízení zaznamenána u žen (57 %).
Z pohledu počtu zobrazených stránek (page views – PV) překonal počet zobrazených stránek z mobilních zařízení počet page views z desktopu. Stalo se tak dříve, než SPIR odhadoval (v grafu níže je šrafovanou čarou naznačena predikce, která předpokládala, že mobil předstihne desktop v počtu PV v dubnu 2021). Zvyšuje se také podíl mobilní reklamy na celkových reklamních investicích směřovaných do display reklamy. V současnosti je na úrovni 35 %. Jde ale o odhad před pandemií a je otázkou, zda bude naplněn. I tak je ale podíl mobilní reklamy na celkových display investicích ve srovnání se zahraničím nízký, zde se pohybuje kolem 49 %.
-mav-