Renault a OMD jako první v ČR otestovaly programatické DOOH

středa, 7. října 2020, 09:55 Outdoor, Internet & Mobil, Aktuality MediaGuru

V Česku se uskutečnil první pilotní test programaticky nakupované digitální outdoorové reklamy (DOOH). Stalo se tak na začátku září na festivalu Greenfest na pražském Střeleckém ostrově.

Test programatického DOOH na Střeleckém ostrově, zdroj: OMD

Test programatického DOOH na Střeleckém ostrově, zdroj: OMD

DOOH neboli out of home reklama s využitím digitálního displeje je dnes už běžně užívaným nosičem, kterých jsou po republice stovky. Napojení této digitální reklamní plochy na aukční nákup přes RTB/programatik je ale posun na další úroveň, která v Česku prozatím chyběla.

První test proběhl v září na festivalu Greenfest v Praze na Střeleckém ostrově. DOOH reklama se zobrazovala na obrazovce LED velikosti 4 x 2,5m umístěné na festivalovém pódiu. Na této ploše se zobrazovaly běžně domluvené reklamy a upoutávky nejrůznějších inzerentů i partnerů festivalu, ale novinkou je právě napojení této obrazovky na RTB ekosystém. Díky tomu bylo možné reklamní plochu nakoupit flexibilně od počítače v kterýkoli vybraný čas a v jakémkoliv množství. Toho využili online specialisté z agentury OMD a pro svého klienta Renault získali historicky první zobrazení DOOH reklamy přes RTB.

„Nastavení této inzerce proběhlo stejně jako u stovek dalších RTB kampaní, které běžně spravujeme. Do nákupní platformy Adform jsme nahráli 20vteřinový videospot klienta, přiřadili k němu speciálně vytvořený RTB private deal určený pro festival Greenfest a reklamu aktivovali. Video se oproti inzerci v online prostředí zobrazovalo bez zvuku a odlišná byla také práce s frekvencí, kdy je třeba vnímat festivalovou obrazovku jako jediného unikátního uživatele a jednotlivá přehrání rozložit v časech reklamních přestávek,“ vysvětluje RTB specialista Vojtěch Kozák z agentury OMD.

Pilotní test programatického DOOH se uskutečnil díky iniciativě společnosti Programmatic.cz, která ve spolupráci s Carodou celý projekt obchodně i technologicky připravila a uvedla v život. Stala se tak první společností, která programatickou OOH reklamu na českém reklamním trhu poskytuje.

Test programatického DOOH na Střeleckém ostrově, zdroj: OMD

Test programatického DOOH na Střeleckém ostrově, zdroj: OMD

„Velký dík patří organizátorům festivalu Greenfest, kteří souhlasili se zapojením do této novinky a umožnili nám udělat první krok. V tomto případě šlo reklamu programaticky nakoupit pouze na jediné ploše, v omezených časových intervalech a ukázat jí pouze několika stovkám návštěvníkům festivalu. Rozšíření celé technologie do dalších DOOH ploch ale přinese mnohem více možností. Zde bylo cílem vše odzkoušet a vyladit případné technické nedostatky,“ doplňuje Richard Němec z Programmatic.cz.

Celý pilot je opravdu nutné brát jako úvodní test. Předchozí vyjádření o omezení první RTB DOOH reklamy potvrzují i výsledky testovací kampaně, kdy byl reklamní spot klienta Renault za oba dny konání festivalu přehrán jen 27krát. „Může se zdát, že 27 zobrazení reklamy za dva dny je málo a šlo o zbytečně vynaloženou energii. Ale já jsem naopak velmi ráda, že agentura OMD zareagovala rychle a zapojila nás do tohoto pilotu. Máme rádi inovace, chceme testovat novinky a možnost být u zrodu spojení digitálu a OOH se prostě neodmítá. Navíc zde šlo o perfektní načasování, kdy se Greenfest, jehož hlavním tématem byla ekologie a udržitelnost, konal v době naší kampaně na elektrický model Renault Zoe. Reklamní spot na náš elektrovůz jsme tedy mohli ukázat té správné cílové skupině,“ říká  Martina Hlaváčková, Marketing Communications Manager pro Českou republiku a Slovensko ze společnosti Renault.

„Programatické DOOH je na úplném začátku a odpovídá tomu i vyšší cena inzerce, která se v případě Greenfestu pohybovala na úrovni 125 Kč za přehrání jednoho spotu. Nicméně cenotvorba se bude s přibývajícími plochami upravovat a následně je na inzerentech, kolik budou ochotni za nákup DOOH zaplatit. Osobně se těším na dobu, kdy pro vybraného klienta na 2 hodiny vykoupím reklamu na digitálním billboardu na Pražském okruhu, protože to zrovna v tu danou chvíli a na daném místě bude dávat smysl. Právě flexibilita je tou největší přidanou hodnotou programatického DOOH,“ uzavírá RTB specialista Vojtěch Kozák.

-msl-