Televizní reklamní GRP navázaly v září na rostoucí trend

čtvrtek, 8. října 2020, 07:45 TV, Reklama MediaGuru

Počet reklamních GRP na tuzemském televizním trhu se v meziročním srovnání v letošním září zvýšil.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Počet reklamních GRP na tuzemském televizním trhu se v meziročním srovnání v letošním září zvýšil. Rostoucí trend distribuovaných GRP byl v září meziročně vyšší o necelá 4 % (počítáno pro TV spoty i sponzoring). Počet distribuovaných GRP se na televizním trhu zvyšuje od letošního července. Jak známo, vývoj v druhém čtvrtletí byl poznamenán dopady opatření pro šíření pandemie covid-19.

Pokles reklamních GRP pocítily v letošním roce především stanice České televize, a to kvůli výpadku velkých sportovních akcí. Na druhou stranu je objem reklamy na ČT výrazně limitován zákonem. Hlavními hráči tuzemské televizní reklamy jsou společnosti Media Club a TV Nova.

Počet distribuovaných GRP v září 2020

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring

Vývoj počtu distribuovaných GRP v zásadě kopíruje vývoj, který registruje monitoring reklamních investic Nielsen Admosphere. Také podle těchto dat se meziroční růst reklamních investic začal na trhu projevovat od letošního léta.

Monitoring: Reklamní trh se v červenci vrátil k růstu

středa 26. srpna 2020

-mav-