Seznam radí, jak využít reklamní formáty pro vánoční sezónu

středa, 11. listopadu 2020, 15:40 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Společnost Seznam.cz připravila pro majitele e-shopů tipy na vánoční online inzerci.

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

O tom, že letošní vánoční sezóna bude v mnohém odlišná, není pochyb. Se změnami se ve velkém musí vyrovnávat i inzerenti, a zejména pak e-shopy, které letos čeká větší nápor než obvykle. Česká technologická firma Seznam.cz pro ně proto připravila tipy na vánoční online inzerci.

Dynamický banner nahradí měnící se vánoční výlohy

Formát „Dynamický banner” v reklamním systému Sklik zafunguje podobně jako vitrína v obchodě. V dnešní složité situaci mohou e-shopy lidem zobrazovat svou nabídku, aniž by uživatelé museli navštívit jejich webové stránky. „Dynamický banner” umožňuje ukázat konkrétní produkty s aktuální cenou. Je to tedy způsob získávání nových zákazníků, když je řada obchodů zavřená a není možné si zboží prohlížet fyzicky.

Doporučení: Při tvorbě šablon si v reklamní síti Seznam.cz sami volíte barvu a vkládáte popis, který bude vaše nabídky doprovázet. Novinkou je zobrazení slev nebo doplňujícího popisu nabídek přímo v reklamní šabloně. Inzerent tak může vedle ceny zaujmout např. dárkem zdarma. Tyto informace se většinou nastavují do feedu Zboží.cz, ze kterého dynamický banner čerpá data. Doplňkové informace tedy inzerentovi pomohou při prezentaci na nákupním rádci Zboží.cz i v Skliku.

Jak na budování značky, když jste v online světě nováčky? Vsaďte na „Branding”

Na trhu se objevilo mnoho nových e-shopů a značek, které spustily v době koronavirové epidemie online obchody a potřebují představit své produkty internetové populaci. Pro ně je rozhodně nutné začít v online světě budovat povědomí o své značce. K tomu je ideálním inzertním formátem branding. Jde o prémiový formát, který je ale vhodný právě pro inzerenty, kteří chtějí podpořit nebo přivést na trh nový brand. Branding je vysoce vizibilní formát, který obklopuje obsah webových stránek na českém internetu. Můžeme se s ním setkat například na webech jako jsou Novinky.cz, Seznamzpravy.cz, Autoforum.cz, Echo24.cz, Ceskenoviny.cz, Kinobox.cz a na dalších stránkách.

Doporučení: Díky novým metrikám v Skliku, jako jsou win rate, reportu unikátních a nových uživatelů a frekvenci zobrazení inzerenti přesně ví, kolik unikátních uživatelů a s jakou frekvencí zasáhli. Win rate a metrika nových uživatelů navede inzerenty na správnou cestu k optimálnímu nastavení kampaní.

Na hledání vánočních dárků budou mít mnozí času dost. Připomeňte jim, co je zaujalo formou dynamického retargetingu

Lidé budou o letošních Vánocích mnohem více nakupovat online, čemuž bude předcházet několik hodin brouzdání na internetu a zapomínání na konkrétní zboží, které někde zahlédli. Proto stojí za to se jim připomenout. Formát dynamický retargeting by tak měl být povinnou výbavou každého e-shopu. Zpětně totiž zobrazuje konkrétní produkty s aktuální cenou a obrázkem, které uživatel na stránkách inzerenta prohlížel. Díky připomínání produktem, který uživatele zajímá, dosahuje nadprůměrného konverzního poměru. Ten je dokonce o 152 % vyšší vůči běžnému retargetingu.

Doporučení: Na Seznam.cz doporučujeme využít u dynamického retargetingu tzv. šablony, které jsme začali letos plně podporovat. Ty mohou dát inzerentovi náskok vůči konkurenci, protože umožňují přidat vlastní barvy, napsat popis k reklamě a každé jednotlivé nabídce nebo zobrazit slevy.

Dejte lidem to, co hledají. Nezapomeňte na produktové inzeráty

Dalším kanálem, který by neměl letos chybět žádnému e-shopu, jsou produktové inzeráty. Díky tomu, že se produktové inzeráty zobrazují ve výsledcích hledání, vydají se přesně tehdy, když uživatel aktivně hledá to, co inzerent nabízí. Díky oblibě mezi uživateli a inzerenty jsou schopné doručit téměř o pětinu vyšší objem návštěvnosti než v předvánočním období loni.

Doporučení: Stejně jako v případě dynamického banneru a retargetingu pracují produktové inzeráty s XML feedem Zboží.cz obsahujícím datové informace o nabídkách. Dejte si záležet na jeho správnosti. Díky tomu budete mít jistotu, že se vaše nabídky zobrazí s aktuálním obrázkem a správnou cenou.

Pro videoreklamu jsou Vánoce a čas strávený doma ideální dobou, využijte toho

Lidé budou kvůli koronaviru před Vánoci doma víc než kdy jindy. Na jaře, během první vlny epidemie, například vzrostla sledovanost internetové televize Televizeseznam.cz o 50 %. Proto je právě teď správný čas na oslovení diváků videoreklamou. Ta se na Seznam.cz zobrazuje pouze u prémiového videoobsahu, který je vytvářen profesionály a editorsky kontrolován. Všechny produkty videoreklamy jsou vizibilně umístěny, takže je uživatel nepřehlédne.

Doporučení: Stejně jako u brandingu i u videoreklamy využijete nové metriky Seznamu – win rate, frekvenci a počet oslovených unikátních a nových uživatelů. Nezapomeňte, že první vteřiny kreativy jsou ty nejdůležitější a rozhodnou o tom, jestli ji divák bude sledovat dále. Proto ukažte divákovi to zásadní hned na začátku. Vyvarujte se televizní podoby spotu, kde se divák dozví až na konci, o čem reklama vlastně byla.

Lidé vaří, čtou časopisy o jídle i sledují slevové akce. Je to příležitost

Stejně jako v první vlně koronakrize, i ve druhém pololetí roku 2020 rostla podle dat Mediaprojektu čtenost časopisů o vaření. Jednou z mála činností, kterým se lidé dnes věnují bez hrozby nákazy, je totiž právě vaření. Potraviny zdražují, lidé tráví více času doma, nechodí do restaurací a připravují si jídlo sami. Častěji tedy navštěvují online nákupní rádce. Kupi.cz proto zaznamenává dlouhodobý trend nárůstu návštěvnosti. Letos vzrostl počet uživatelů o 17 % a počet zhlédnutých stránek o pětinu.

Doporučení: Nové e-shopy a běžní inzerenti mohou na Kupi.cz kromě klasických reklamních formátů vyzkoušet mobilní formáty. Až 50 % uživatelů totiž prochází Kupi.cz právě na mobilním zařízení. Vhodný je třeba vizibilní formát mobilní square premium. Ten se nachází pod první stránkou letáku či prvním odstavcem v článku.

Text připravili konzultanti společnosti Seznam.cz