Výzkum: Echo má vysokoškolské a pravicové čtenáře

středa, 11. listopadu 2020, 09:40 Aktuality, Internet & Mobil, Tisk, Výzkum MediaGuru

Čtenáři Týdeníku Echo a webu Echo24.cz vnímají tato média jako důvěryhodná, pravicová a konzervativní, ukázal výzkum.

Zdroj: MediaGuru.cz

Zdroj: MediaGuru.cz

Čtenáři Týdeníku Echo a serveru Echo24.cz vnímají oba tituly jako důvěryhodné médium, pravicového a konzervativního zaměření. Mezi oběma čtenářskými skupinami rovněž převažují lidé s vysokoškolským vzděláním. Vyplývá to z rozsáhlého výzkumu mezi čtenáři zmíněných médií, který na vzorku 1800 respondentů provedla letos v září agentura Idealisti za pomoci platformy Survio. Zkoumaly se názory čtenářů, kteří na stránky Echo24 přicházejí přímo, tedy bez uživatelů přicházejících z agregátoru zpráv portálu Seznam. Dále se rozlišovali předplatitelé Echa a pravidelní čtenáři Echo24, kteří čtou volně dostupný obsah a předplatné nemají.

Za seriózní považuje Týdeník Echo 89 % předplatitelů, pro 86 % je nezávislé a 65 % předplatitelů Týdeník Echo považuje za významný. Na stejnou otázku odpověděli čtenáři Echo24, kteří ale nemají předplatné, následujícím způsobem: pro 60 % je seriózní, pro 62 % nezávislé a 40 % jej považuje za významné. Předplatitelé z 89 % označují Echo jako pravicové, v případě neplatících čtenářů Echa jej vnímá jako pravicové 73 %.

Zdroj: výzkum mezi čtenáři Echo24 a Týdeníku Echo, zdroj: Echo Media

Zdroj: výzkum mezi čtenáři Echo24 a Týdeníku Echo, zdroj: Echo Media

Mezi čtenáři Týdeníku Echo je 72 % s vysokoškolským vzděláním, střední vzdělání s maturitou má 17,5 %. V případě neplatících čtenářů Echo24 je 45 % vysokoškolsky vzdělaných lidí a 27 % čtenářů se středním vzděláním s maturitou.

Mezi předplatiteli volilo 38 % čtenářů ODS, 20 % TOP 09, 8 % KDU-ČSL, 6,5 % Piráty. Mezi předplatiteli není podle výzkumu žádný volič KSČM

Týdeníku Echo mají i letos výrazně růst příjmy z prodeje obsahu (prodej na stánku, předplatné Týdeníku Echo tištěné nebo digitální nebo jen předplatné EchoPrime). Echo uvádí, že má celkem přes 12 tisíc prodaných produktů, které z více než 90 % jsou na bázi ročního předplatného. Web Echo24.cz navštívilo podle říjnových dat Netmonitoru více než 2 mil. reálných uživatelů (2,06 mil.), kteří si zobrazili 12,5 mil. stránek. Tím se web řadí mezi TOP 10 nejnavštěvovanějších v kategorii zpravodajství.

Další bližší informace o výsledcích výzkumu můžete číst zde

-mav-