Kávoviny se mění, mají nové obaly, výrobky a inovují logo

pondělí, 21. prosince 2020, 10:20 Marketing, Retail MediaGuru

Pro Kávoviny je letošní podzim a rok příští obdobím změn. Firma přišla v listopadu na trh s novými obaly, představila nové produkty, logo a příští rok plánuje nový web.

Holandské kakao je nejprodávanějším produktem, kakaový nápoj pak letošní novinkou, zdroj: Kávoviny

Holandské kakao je nejprodávanějším produktem, kakaový nápoj pak letošní novinkou, zdroj: Kávoviny

Pro společnost Kávoviny je letošní podzim a rok příští obdobím změn. Firma přišla v listopadu na trh s novými obaly výrobků, představila nové produkty, po 20 letech inovovala logo a od začátku roku 2021 změní webové stránky. Cílem je modernizovat nabídku v souladu s aktuálními trendy a upevnit postavení na trhu. „Snažíme se naši identitu citlivě posunout směrem k větší ‚modernosti’ a posilujeme i chuťovou stránku, zároveň zachováváme důraz na tradiční kvalitu a přírodnost našich produktů,“ říká Jiří Rampouch, statutární ředitel Kávovin.

Firma vyrábí produkty přes sto let a její obaly si stále zachovávají retro vzhled. Nyní ale vedení dospělo k závěru, že být retro nestačí. Navíc lidé znají sice jejich produkty, jako jsou Melta, Holandské kakao, Vitakáva nebo přípravky na pečení a jiné, ale samotný název firmy moc známý není. Příští rok se Kávoviny chystají více komunikovat a mají v plánu větší kampaň pro jednu ze značek.

Novinkou je speciální grafika s Králíky z klobouku připravená výhradně pro piškoty, zdroj: Kávoviny

Novinkou je speciální grafika s Králíky z klobouku připravená výhradně pro piškoty, zdroj: Kávoviny

Bob a Bobek na obalech

Změny se týkají tří hlavních kategorií výrobků – kakaa, piškotů a hořčice. V případě obalů spolupracují s externími grafiky, kteří mají za úkol posunout prezentaci produktů do dnešní doby, kdy retro sice táhne, ale nelze na něm dlouhodobě stavět. „Chceme pozvednout prezentaci výrobků z pohledu chutnosti a tam, kde to dává smysl, i posílit roli značky,“ dodává Jiří Rampouch. Změnou prošly především obaly základní řady tradičních piškotů, které využívají postavičky králíků z klobouku, Boba a Bobka. Grafika byla vytvořena speciálně pro potřeby Kávovin.

„Postavičky Boba a Bobka budeme používat pouze na těchto obalech. Cílem jejich využití je přitáhnout pozornost a zatraktivnit výrobek cílové skupině, tj. primárně dětem, ale i dospělým,“ doplňuje Jiří Rampouch. Ve výběru hrál roli především fakt, že postavičky jsou známé několika generacím.

V sortimentu kakaa firma připravila nový obal pro modro-červenou řadu Holandského kakaa. U hořčic pracovala na inovaci obalu a klasický kelímek bude mít nově plombu, která má zabránit vylití obsahu. Zároveň vzniká redesign hořčic v kelímku, který by měl být modernější a lépe odlišit jednotlivé varianty.

Další novinkou jsou špaldové piškoty, zdroj: Kávoviny

Další novinkou jsou špaldové piškoty, zdroj: Kávoviny

Nově na trhu kakao i špaldové piškoty

Kromě obalů dávají Kávoviny od listopadu na trh i několik nových výrobků. Mezi nimi je rozpustný kakaový nápoj z Holandského kakaa se sníženým obsahem cukru. Dále piškoty pečené ze špaldové mouky, vajec a třtinového cukru. „Novinky vždy testují nejen kolegové ve výrobě, ale také členové jejich rodin a přátelé. Špaldové piškoty s kokosem si je okamžitě získaly,“ dodává k novinkám Jiří Rampouch. Příprava nových produktů trvala od samotného nápadu přibližně devět měsíců.

Mezi nejprodávanější produkty patří kromě Holanského kakaa i Melta, zdroj: Kávoviny

Mezi nejprodávanější produkty patří kromě Holanského kakaa i Melta, zdroj: Kávoviny

Všechny produkty se vyrábí v Pardubicích, zdroj: Kávoviny

Všechny produkty se vyrábí v Pardubicích, zdroj: Kávoviny

Posiluje online o desítky procent

Hlavními zákazníky Kávovin jsou dlouhodobě především maloobchodní řetězce a tradiční prodejní sítě. „Naše výrobky dodáváme prakticky do všech řetězců, mezi kterými tradiční sítě českých řetězců mají významný podíl na našem odbytu,“ dodává Jiří Rampouch. Rostoucí zájem, až o desítky procent, ale firma v poslední době zaznamenává u on-line obchodů s potravinami nebo se zdravou výživou. „V souladu s aktuálním vývojem trhu se ještě více soustředíme na e-shopy s potravinami, které celkově zaznamenaly v tomto roce výrazný nárůst. U našich zákazníků, kteří využívají částečně, nebo výhradně on-line prodeje, evidujeme nárůst obratu v řádech až několika desítek procent. Do budoucna bychom se chtěli více zaměřit na segment kaváren,“ popisuje prodejní kanály Jiří Rampouch.

Firma také dodává produkty do segmentu hotelů a dalších gastronomických provozů. V souvislosti s pandemií zde zaznamenala pokles prodejů, nicméně dopad na hospodaření společnosti nemá být významný. Část produktů nabízí díky benefitům pro speciální výživu i v lékárnách a z pohledu on-line prodejů je tento kanál zajímavý.

Firma inovovala po 20 letech logo, vlevo nahoře staré logo, zdroj: Kávoviny

Firma inovovala po 20 letech logo, vlevo nahoře staré logo, zdroj: Kávoviny

Hlavní je místo prodeje

Co se komunikace týče, drží se Kávoviny především v okolí místa prodeje, tedy in-store podpory. Novinky v sortimentu propaguje pomocí public relations. „Pro příští rok ale chystáme po dlouhé době větší marketingovou podporu jedné z našich oblíbených značek,“ uvádí Jiří Rampouch. Bude se jednat hlavně o tiskovou a on-line podporu.

Kávoviny mají za sebou více než 120 let tradice výroby v České republice. Všechny produkty se vyrábí přímo v Pardubicích, kde firma sídlí. Celkově má v nabídce více než sto různých produktů. Spolupracuje se zemědělci v okolí, a pokud je to možné, pocházejí suroviny pro výrobu z České republiky. Nejúspěšnějším artiklem je Holandské kakao následované tradiční Meltou. Jako celek je úspěšná hořčice Alba nebo piškoty. Obrat firmy za rok 2019 byl 330 milionů Kč.

-zue-