Ministerstvo zdravotnictví zrušilo tendr na kampaň ke covidu

pátek, 18. prosince 2020, 13:10 PR, Reklama , Aktualizováno MediaGuru

Ministerstvo zdravotnictví se rozhodlo zrušit vypsané výběrové řízení na kampaň k tématům spojeným s covid-19.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Ministerstvo zdravotnictví se rozhodlo zrušit zakázku na kampaň ke covid-19 z důvodu změny celkové strategie. Na obsahu údajně začalo spolupracovat s Vládou ČR, která má navázat spolupráci se skupinou komunikačních agentur sdružených pod AKA, APRA a dalšími. Ministerstvo to v pátek večer uvedlo na sociální síti twitter.

Oborové komunikační asociace mají dodat obsah kampaně v rámci dobrovolné pomoci. Plánovaný rozpočet má být alokován na nákup mediálního prostoru. Start kampaně je naplánován na druhou polovinu ledna 2021.

Zdroj: twitterový účet ministerstva zdravotnictví

Asociace public relations (APRA) v pátek zaslala ministerstvu zdravotnictví výzvu, aby zrušilo aktuálně vypsané výběrové řízení na kampaň k tématům spojeným s covid-19 v hodnotě 38 milionů Kč. Zadání výběrového řízení obsahovalo podle APRA řadu zcela zásadních nedostatků. K nim řadí například extrémně krátkou dobu na vypracování nabídky (asi tři pracovní dny). V zadání také chyběly konkrétní cíle, na základě kterých by bylo možné vyhodnotit efektivitu kampaně. 

„Pokud bude kampaň realizována podle aktuálního zadání, máme silnou obavu, že výsledkem bude nákup nekvalitní služby, což znamená nejen neefektivně vynaložené veřejné prostředky, ale v tomto případě i hazardování se zdravím občanů," uvedla Pavla Mudrochová, výkonná ředitelka APRA.

Stejně jako další profesní organizace i APRA nabídla pomoc při zpracování tohoto výběrového řízení.

Zakázku vypsalo ministerstvo tento týden v úterý a odevzdání nabídek požadovalo do 21. prosince 2020.  Hlavními tématy kampaně má být „Zůstaňte doma" pro informace o přijatých opatřeních a apel a osobní odpovědnost, „Česko testuje" jako výzva k plošnému testování, propagace mobilní aplikace eRouška nebo „Ruce, roušky, rozestupy" jako edukace o základních principech prevence. Očkování ale zadání nezmiňuje, což je rovněž odborníky na komunikaci kritizováno.

Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) ale v pátek novinářům řekl, že kampaň má souviset i s vakcínou, která by měla do Česka dorazit možná už 26. prosince. Kampaň za téměř 40 milionů korun má začít v lednu.

„Je snaha ve spolupráci s úřadem vlády připravit první video už kolem Vánoc tak, aby to bylo spojeno i s tou vakcinací, protože to považujeme za naprosto zásadní," uvedl Blatný. Není podle něj možné tuto kampaň udělat dříve, než bude vakcína schválena Evropskou agenturou pro léčivé přípravky (EMA) a Evropskou komisí.

Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie nového typu koronaviru, a zejména tématu očkování, kritizovala ministerstvo opozice i někteří odborníci. Kampaň měla podle nich dávno začít a je třeba se zaměřit i vyvracení dezinformací. Některé reklamní agentury už samy nabídly ministerstvu své nápady na vizuály kampaně.

Ministerstvo zdravotnictví dosud komunikovalo o epidemii zejména na svých sociálních sítích, dezinformace začalo vyvracet na webu nebo na pravidelných tiskových konferencích. Minulý týden publikovalo inzerát, který za svůj obsah i vzhled sklidil kritiku opozice, odborníků na marketing i premiéra Andreje Babiše (ANO), který ho označil za katastrofu.

Aktualizováno v pátek 18.12. 2020 ve 22:30 o informaci o zrušení zakázky. Titulek i text zprávy jsme upravili. 

Reklamní kampaň MZd o covidu bude stát 38 mil. Kč

středa 16. prosince 2020

-mav-, -čtk-