Ochutnávka z letošní světové vánoční reklamy

čtvrtek, 24. prosince 2020, 14:25 Reklama MediaGuru

Světová reklama si připravila na letošní Vánoce nejeden emotivní kousek.

Zdroj: YT John Lewis & Partners

Zdroj: YT John Lewis & Partners

I na letošní Vánoce nechybí emotivní reklamy ze světa, které diváka rozesmějí či rozpláčou. Některé připomínají těžkosti letošního pandemického roku, jiné nikoliv. Přinášíme výběr těch, které stojí za zhlédnutí. 

Obchodní dům John Lewis and Partners se letos rozhodl zkombinovat ve vánoční kampani několik druhů animace a ukázat, jak lze s trochou lásky vytvořit ze světa lepší místo. Hudební podkres tvoří píseň A Little Love od Celeste. Pod kreativou je podepsána londýnská agentura Adam & Eve DDB. 

Těžkosti letošního roku připomíná ve své reklamě Amazon. Sleduje jednu talentovanou baletku, jejíž první velké představení je zrušeno. Pandemii navzdory si však i tak zatančí. Kampaň je dílem agentury Lucky Generals. 

Aldi pracuje ve své britské reklamě opět s příběhem Kevina, mrkve, která se snaží dostat na Vánoce včas domů. Poté, co byla vystřelena z kokpitu své stíhačky, musí překonat mnohé překážky, ale naštěstí cestou potká hodné duše. Pod kampaní je podepsána londýnská agentura McCann. 

Těžký návrat domů za rodinou čekal i hrdinu letošní vánoční reklamy Coca-Coly, jež připomíná, že nejkrásnějším dárkem je být na svátky se svými blízkými. Kreativa vznikla u londýnské agentury Wieden+Kennedy. Režie se ujal Taika Waititi. 

Dojemnou reklamu přichystalo i studio Disney, které se podívalo na pouto mezi babičkou a  vnučkou. Společně každý rok vytvářejí vánoční hvězdu, až do doby, kdy to jednu z nich přestane bavit. Vyrobeno in-house. 

Interně si vytvořila svou vánoční kampaň také značka Lego, jež si (nejen) s dětskými hrdiny zazpívala píseň „What a Wonderful World“, a oslavila tak sílu představivosti.

Francouzský obchodní řetězec Intermarché věnoval svou vánoční reklamu zdravotníkům, kteří se starají o druhé. Za doprovodu písně „Až do posledního dechu“ od Terrenoire ukazuje příběh, který díky lékařské péči nakonec dopadne dobře. Autorem je pařížská agentura Romance. 

Ikea ve své kampani upozorňuje na zbytečné plýtvání jídlem. Pro názornost k tomu zvolila obrovské kusy nesnězených potravin padajících přímo z nebe. Pod kreativou je podepsána moskevská agentura Instinct BBDO. 

Módní řetězec Very oceňuje všechny chvíle vánočních příprav: zdobení stromku, který je o pár čísel vyšší než váš strop, pozorování sousedů, kteří instalují vánoční světýlka, nacházení již zabalených dárků, které určitě nikdy nerozbalíte… Kreativa je z dílny agentury Grey London. 

-stk-