Sledovanost v listopadu opět vysoká, dařilo se ČT i skupině Prima

pondělí, 7. prosince 2020, 07:25 TV MediaGuru

Čas sledování televize byl i v letošním listopadu nadprůměrný. Z pohledu podílu na sledovanosti zůstává nejsilnější skupina stanic České televize.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Česká televize zůstala i v listopadu nejsilnější televizní skupinou v celodenním vysílání v divácké skupině starší 15 let. Celkový podíl dosáhl 29,3 %, což bylo ve srovnání s loňským listopadem o téměř dva procentní body více.   

Skupina Nova zůstává nejsilnější skupinou v hlavním vysílacím čase ve všech diváckých kategoriích a nejvyšší podíl má i v celodenním vysílání v diváckých kategoriích 15-54 a 15-59.

Skupina Prima si společně s ČT v listopadu nejvíce polepšila v celodenním vysílání 15+, když svůj podíl meziročně zvýšila o 1,7 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase si pak udržuje pozici druhé nejsilnější televizní skupiny po TV Nova.

Podíl TV skupin (%), listopad 2020, celý den

celý den 15+ změna vs. XI/19 (pb.) 15–54 změna vs. XI/19 (pb.) 15–69 změna vs. XI/19 (pb.)
ČT celkem 29,31 +1,9 24,24 +2,0 26,58 +2,1
Nova Group 27,93 -1,7 34,54 -1,1 30,70 -1,8
FTV Prima 26,62 +1,7 25,57 +0,1 26,88 +1,4
Atmedia 4,65 -0,1 4,24 -0,1 4,58 -0,3
Barrandov TS 4,60 -1,8 2,14 -1,1 3,49 -1,5
Stanice O 0,47 0,0 0,91 -0,1 0,63 0,0

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV živě+TS0-3, změna uvedena v procentních bodech

Podíl TV skupin (%), listopad 2020, prime-time

prime-time 15+ změna vs. XI/19 (pb.) 15–54 změna vs. XI/19 (pb.) 15–69 změna vs. XI/19 (pb.)
Nova Group 32,93 -0,3 38,78 +1,3 35,25 -0,3
FTV Prima 28,25 +1,8 26,63 -1,0 28,21 +0,9
ČT celkem 26,90 +0,6 23,66 1,2 25,01 +1,2
Barrandov TS 3,73 -1,2 1,52 -0,7 2,81 -0,9
Atmedia 3,31 -0,7 3,01 -0,6 3,23 -0,8
Stanice O 0,31 +0,1 0,57 +0,1 0,40 +0,1

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV živě+TS0-3, změna uvedena v procentních bodech

Ve srovnání s loňským listopadem se podíl zvýšil především zpravodajské stanici ČT24 a dále tematickým stanicím Prima Max a Prima Krimi. České televizi pomáhá podíl navyšovat i nový kanál ČT3 (loni v listopadu ještě nevysílal) a skupině Prima kanál CNN Prima News (rovněž loni v listopadu ještě nevysílal).

Průměrný strávený čas před televizní obrazovkou (ATS) se v listopadu vyšplhal na 4:33 hodin denně a opět překonal hodnoty z listopadu loňského roku, a to dokonce o zhruba 38 minut. Listopadový výsledek je o 15 minut delší než v letošním říjnu a druhý nejlepší v letošním roce (po březnu).

-mav-