H&M plánuje letos zavřít 350 svých obchodů

pátek, 29. ledna 2021, 14:30 Aktuality, Retail MediaGuru

Oděvní řetězec H&M letos zavře 350 obchodů, a to většinou na zavedených trzích.

Zdroj: H&M

Zdroj: H&M

Švédská módní společnost H&M má za sebou obtížný rok, který byl poznamenán pandemií i opakovanou uzavírkou kamenných obchodů. Prodeje za loňský finanční rok meziročně poklesly o 18 %, nejhorší dopad měl na výsledek začátek pandemie ve druhém čtvrtletí loňského roku. 

Propad se projeví i v letošní obchodní strategii, kdy skupina plánuje uzavřít 350 svých obchodů na zavedených trzích, což je o 100 více, než uváděla po třetím čtvrtletí. Na druhou stranu okolo 100 obchodů chce i otevřít. Celkově se prodejní síť sníží z přibližně 5 tisíci obchodů na 74 trzích o 250. I nadále bude společnost investovat do integrace online a offline nabídky. V současnosti nabízí e-shop na 52 trzích. 

„Zákazníci nás chtějí potkávat, kdekoliv, kdykoliv a jakkoliv chtějí – v obchodech, na webových stránkách, online tržištích i sociálních médiích. Jasně nám ukazují, že oceňují pohodlný a inspirativní zákaznický zážitek, v němž spolu jednotlivé kanály komunikují a navzájem se posilují,“ popsala Helena Helmersson, CEO skupiny H&M. 

Do portfolia skupiny H&M patří kromě vlajkové značky H&M také H&M Home, COS, & Other Stories, Weekday, Monki, ArketAfound a second-hand platforma Sellpy. 

-stk-