Inzertně nejsilnější v tisku zůstal loni deník Blesk

středa, 20. ledna 2021, 17:20 Tisk MediaGuru

Deník Blesk byl v loňském roce opět nejsilnějším tiskovým titulem podle hrubých inzertních příjmů.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Inzertně nejsilnějšími tištěnými tituly v loňském roce byly deníky Blesk, Deník a do vedoucí trojice se vrátila MF Dnes. Rok, který byl poznamenán příchodem koronavirové pandemie, se odrazil i na trhu tištěných titulů. Celkový objem hrubých monitorovaných inzertních příjmů tištěných titulů vyjádřený v korunách dosáhl loni 17,2 mld. Kč, což bylo meziročně o 13 % méně než v roce 2019. Počet inzertních stran se meziročně snížil o 6 %, ukazují data z monitoringu Nielsen Admosphere

Z meziročního srovnání vyplývá, že z vedoucích deníků se dařilo Blesku (Czech News Center), který měl podle monitoringu své příjmy navýšit. Také některým dalším titulům CNC se hrubý inzertní objem zvýšil (Aha!, Blesk magazín). Naopak poklesy z inzertně nejsilnějších vykazují Deník (Vltava Labe Media), MF Dnes a Metro (oba Mafra).

Zdůrazňujeme ale, že hrubé inzertní příjmy neodrážejí skutečné příjmy z prodeje reklamního prostoru, mohou ale indikovat vývojový trend.

Tištěné tituly podle hrubého inzertního objemu v roce 2020

titul Inzerce v Kč změna vs. 2019 (%)
Blesk 2 202 514 505 +15,0
Deník 1 377 718 787 -13,4
Mladá fronta Dnes 1 053 460 476 -20,0
Metro 938 791 527 -31,2
5plus2 543 360 216 +6,0
Blesk magazín 374 652 537 +12,7
Hospodářské noviny 357 963 403 +4,5
Právo 330 489 458 -11,3
Sport 289 882 365 -11,3
Blesk pro ženy 247 505 827 -1,9
TV magazín 238 082 406 -12,3
Žena a život 230 259 583 -31,8
Aha! 220 042 138 +10,4
Marianne 214 059 950 +3,7
E15 212 433 361 -7,0

Zdroj: Nielsen Admosphere

-mav-