Nejúspěšnější reklamou 2020 na YouTube byla Tanečnice

pátek, 15. ledna 2021, 10:40 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

YouTube v Česku již pošesté zveřejnil žebříček nejúspěšnějších reklam YouTube Ads Leaderboard.

Tanečnice, zdroj: T-Mobile

Tanečnice, zdroj: T-Mobile

Loňským divácky nejúspěšnějším reklamním spotem na video platformě YouTube se podle pravidelného žebříčku YouTube Ads Leaderboard stala Tanečnice společnosti T-Mobile a kreativní agentury Saatchi & Saatchi. Ústřední tématem klipu odehrávajícím se ve školním prostředí za zvuků písně skupiny Queen Don't Stop Me Now je operátorem nabízený neomezený datový tarif. O mediální nasazení klipu se postarala agentura Mediacom.

Zdroj: T-Mobile, YouTube

Na druhém místě skončila slovenská značka veselých ponožek Dedoles, která se svým klipem Veselé ponožky, co nohám zvednou náladu stala největším překvapením letošního roku. Vsadila přitom na podobnou notu animace a chytlavého disca jako například dříve Billa nebo v letošním roce Birell.

Zdroj: Dedoles CZ, YouTube

Bronzovou příčku vybojovala cestovní agentura Invia s reklamním spotem Léto s tebou lákajícím na first minute zájezdy. Sluncem prozářený klip připravila agentura DDB.

Zdroj: Invia, YouTube

Na hudbu, tentokrát však spojenou s animací a vtipem, pak vsadila také značka Birell s reklamou na nový produkt Birell Cola, která se divákům rozhodla naservírovat Kohoutí koncert.

Zdroj: Birell, YouTube

Skutečně výpravný styl letos opět zvolil Rohlik.cz, který připravil dvouminutový reklamní film Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět a získal si srdce českých diváků.

Zdroj: Rohlik.cz, YouTube

České dráhy opět loni vsadily na vtipného Ivana Trojana, umístily se v TOP deset na šesté příčce.

Zdroj: České dráhy, YouTube

S konceptem celoroční kontinuální komunikace cílené na mladé publikum úspěšně pracuje také společnost McDonalds, která se loni stala vůbec divácky nejúspěšnější a nejsledovanější značkou v České republice. Diváci loni zhlédli v Česku jeho spoty více než 40 milionkrát. 

Zdroj McDonald's, YouTube

Stejně jako vítěz vsadil na silný hudební motiv také Lidl, který se pro svůj výpravný vánoční spot spojil se zpěvákem Václavem Neckářem a jeho autorskou písní Půlnoční.

Zdroj: Lidl ČR, YouTube

Pozornost diváků se daří udržet značce Maybelline a jejímu seriálovému konceptu Make up in the city, kde společně se zpěvačkou Monikou Bagárovou a vizážistkou Denisou Pfauserovou učí divačky zajímavým líčícím technikám. Spoty z této série se v žebříčcích objevují opakovaně už několik let.

Zdroj: Maybeline, YouTube

Desítku nejúspěšnějších reklamních spotů na YouTube v loňském roce uzavírá vánoční spot od Vodafone.

Zdroj: Vodafone, YouTube

2020 CZ Ads Leaderboard

Pořadí

Název videa

Značka

Kreativní agentura

Mediální agentura

1.

T-Mobile: Svoboda - Tanečnice

T-Mobile

Saatchi & Saatchi

Mediacom

2.

Veselé ponožky, co nohám zvednou náladu

Dedoles

Somebody & Somebody

Inhouse

3.

Invia Léto s tebou First Minute 2020

Invia

DDB

Inhouse

4.

Cola od Birellu – Kohoutí koncert

Birell

Symbio

Wavemaker

5.

Rohlik.cz | Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět

Rohlik.cz

Wilhelm Kinga

Inhouse

6.

Vlakem na výlet s rodinou

České dráhy

Havas Prague

Fragile

7.

Učíte se? 6 způsobů, jak se šprtat, a nehladovět u toho.

McDonalds

Bubble

Bubble

8.

Lidl reklama - Společné Vánoce

Lidl

Inhouse

Inhouse

9.

Make-up loterie | Maybelline Make-up in the City S04 E02

Maybelline

McCann Prague

Wavemaker

10.

Vánoce od Vodafonu – odměny, kde si každý vybere

Vodafone

McCann Prague

Inhouse

Zdroj: YouTube CR

Žebříček srovnává úspěšnost reklamních spotů nejen na základě počtu zhlédnutí, ale i celkové interakce diváků s videem. Jedná se tak o reklamy, které si diváci pustí znovu, okomentují je, popřípadě přepošlou dál.

„Inzerentům se vyplatila sázka na vtip, animaci, emoce, silný příběh a hudbu. 95 % reklam na YouTube je totiž přehráno se zvukem, a proto je hudba, popřípadě voiceover, velmi důležitý a dokáže diváka u reklamy udržet,“ komentoval výsledky Petr Houzar, obchodní ředitel YouTube pro Česko a Slovensko.

-mav-