Startuje Zlatý středník, ocení i nejlepší projekt krize

pondělí, 25. ledna 2021, 14:55 Aktuality, PR MediaGuru

Zlatý středník zahajuje 19. ročník. Letos vyhlásí Grand Prix za Nejlepší covid projekt.

Zdroj: PR Klub

Zdroj: PR Klub

Oborová soutěž Zlatý středník zahajuje svůj 19. ročník. Zavádí nové ocenění Grand Prix Nejlepší covid projekt, kategorii ‚Společenská odpovědnost a udržitelnost‘ a rozšíření o public affairs. Navazuje tak na novace loňského, historicky nejúspěšnějšího roku, ve kterém porotci vyhodnotili 415 přihlášek. I letos mohou své projekty zasílat do soutěže nejen české, ale také slovenské firmy, agentury a veřejné instituce. Přihlášky lze podávat do 31. března 2021. Vítěze vyhlásí pořádající PR Klub v září.

Přihlašovatelé mohou vybírat jak mezi tradičními kategoriemi nejlepších firemních časopisů, newsletterů, katalogů, výročních zpráv či webů, tak mezi kategoriemi, jako například Nejlepší struktura, obsah a storytelling, PR event, Interní komunikace nebo Influencer marketing. „Jednou z novinek letošního roku je rozšíření kategorie Krizová komunikace a komunikace změny o oblast public affairs. Reagujeme tak na komunikační výzvy, se kterými se firmy a instituce musely potýkat kvůli pandemii koronaviru. Očekáváme zde proto nárůst přihlášek,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu. 

„Soutěžní kategorie jsou pro letošní ročník ještě více přizpůsobené potřebám přihlašovatelů na základě jejich návrhů. Doplnili jsme například silně poptávanou kategorii Společenská odpovědnost a udržitelnost. I tento rok se zaměříme na poskytnutí zpětných vazeb na každý přihlášený projekt od porotců patřících k elitě oboru,“ doplňuje Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

Projekty se mohou utkat o prvenství také napříč oborovými kategoriemi v oblastech veřejného sektoru, průmyslu, strojírenství a energetiky nebo finančních služeb.

Zlatý středník se znovu otevírá i slovenským projektům z oblasti komunikace a PR. „Loňský ročník byl nabitý opravdu zajímavými projekty slovenských zadavatelů a agentur, které v četné míře obsazovaly příčky vítězů. Z celkových 415 přihlášek bylo totiž 54 ze Slovenska. To poukazuje na zájem slovenských komunikátoru změřit si síly s českými kolegy,“ vysvětluje Vladimír Machalík, předseda Asociace mluvčích Slovenska a dodává: „Asociace mluvčích Slovenska proto pro aktuální ročník převezme záštitu na Slovensku. Našim cílem je, aby tato soutěž byla kvalitním benchmarkem středoevropského komunikačního prostoru.“

Hlavní a oborové kategorie i letos doplní několik ocenění Grand Prix. Ocenění si odnesou Osobnost PR, Talent roku a také Nejlepší agentura. Nově porotci udělí i cenu Grand Prix Nejlepší covid projekt, která vyznamená nejlepší počin související s koronavirovou krizí.

Formální změna nastala u číslování ročníků soutěže. Letošní Zlatý středník nově ponese označení 20/21 – ve svém názvu tak spojí jak hodnocené projekty za rok 2020, tak rok vyhlášení vítězů 2021. 

-stk-