Úřad vlády je na TikToku, za reklamu zaplatí půl milionu

pátek, 29. ledna 2021, 07:35 Reklama MediaGuru

Celkem 500 tisíc korun investuje Úřad vlády do reklamy na sociálních sítích TikTok, Instagram a YouTube.

Zdroj: IG Úřad vlády ČR

Zdroj: IG Úřad vlády ČR

Úřad vlády ČR začal komunikovat na čínské sociální síti TikTok. Upozornil na to prostřednictvím svých stávajících sociálních kanálů. Do reklamy na sociálních sítích, kromě TikToku také na Instagramu a YouTube, investuje podle smlouvy uzavřené 26. ledna 2021 půl milionu korun. 

Zdroj: Twitter Úřad vlády ČR

Investice do reklamy na zmíněných sítích vyplývá z Registru smluv, kde je uvedena i konkrétní objednávka. Nákup reklamy zajistila agentura Medialer, jež byla založena na konci listopadu loňského roku. Stojí za ní Jakub Gulab, jeden z influencerů, který Úřad vlády na sociálních sítích spolu s další influencerkou – Annou Šulcovou – propaguje.

Na TikToku provází oba zmínění influenceři interiérem a exteriérem budovy Úřadu vlády. Při prohlídce nejsou opomenuta ani „okna pana premiéra“. Zakázka dále zahrnuje reklamní prostor TopView, One Day Max a Bidding Auction na TikToku, dále Instagram Stories a reklamy ve Feedu na Instagramu a reklamu před videem na YouTube.

Už nyní zapojení influencerů do komunikace Úřadu vlády vyvolala řadu bouřlivých reakcí na sociálních sítích. Pozastavil se nad ní např. i youtuber Kovy. 

Zdroj: twitterový účet Kovyho

Premiér Babiš podle ČTK uvedl, že Šulcová a Gulab na sociálních sítích o pandemii informují už dlouho a nyní se dohodli, že videa připraví pro Strakovu akademii zadarmo. „Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou," uvedl Babiš. Úřady jsou od konce loňského roku kritizovány za chybějící kampaň k propagaci očkování. Strakova akademie koncem roku zveřejnila spot k začátku vakcinace, Babiš tehdy uvedl, že kampaň by měla být připravena do konce ledna.

Video Anny Šulcové na YouTube

Smlouvu na nákup reklamního prostoru na sociálních sítích kritizují někteří opoziční politici. „Strašně bych zase chtěl žít v době, kdy budeme mít na to vyhodit půl milionu za propagaci vlády na čínské sociální síti pro teenagery. Tahle doba tu ale ještě není," uvedl ke zřízení účtu na síti TikTok šéf Starostů a nezávislých Vít Rakušan.

Předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová na twitteru uvedla, že opozice od jara apeluje na vládu, aby zlepšila komunikaci. „A to se fakt nevylepší TikTokem," uvedla. Šéf lidovců Marian Jurečka připomněl debatu o vládním nákupu stříkaček. „Co tak raději umět nakoupit správné stříkačky, to by mohlo pro začátek stačit," komentoval zřízení účtu na TikToku. 

Úřad vlády rovněž v pátek informoval, že série videí na sociálních sítích budou zveřejňována do půlky února, podle vlády mají primárně vyvracet dezinformace šířené o očkování proti onemocnění covid-19.  

-stk-, -čtk-