Footshop získává svého konkurenta Queens

pondělí, 8. února 2021, 16:15 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Prodejce tenisek Footshop se spojuje se svou konkurencí – obchodem Queens. Obě značky zůstanou zachovány.

Zdroj: Queens

Zdroj: Queens

Prodejce tenisek Footshop oznámil svou první akvizici – kupuje svou největší konkurenci Queens. Na poli streetwearu tak vznikne hráč s tržbami přes jednu miliardu korun. Obě značky budou i nadále fungovat samostatně a oslovovat vlastní cílovou skupinu. K uskutečnění akvizice, jejíž příprava trvala půl roku, pomohly Footshopu prostředky získané v kampani Crowdberry. 

Koupě pro Footshop znamená výrazné rozšíření sortimentu skupiny a zároveň větší profilaci jednotlivých brandů. „Queens je známá a důvěryhodná značka, kterou jsme už od založení Footshopu považovali za důležitou inspiraci a našeho nejvýznamnějšího konkurenta. S velkou úctou budeme přistupovat k dalšímu rozvoji značky ve spolupráci se současným marketingovým týmem Queens. Každý brand bude mít vlastní identitu, strategii a zákazníka. Neplánujeme prosazovat Footshop, ale těžit ze silných stránek obou firem. Queens může expandovat do zahraničí po vzoru Footshopu, ten se naopak zaměří na prodej prémiového oblečení,” říká o uzavřeném obchodu Peter Hajduček, majitel a CEO Footshopu.

„Věřím, že Queens tým bude přínosem i pro Footshop, který se díky akvizici rozrůstá o další nadšence pro tenisky a hlavně streetwear. Já osobně se těším po 17 intenzivních letech na čas s rodinou na horách a pouštím své skoro dospělé Queens baby do světa,“ komentuje zakladatelka Queens Lenka Ondruchová.

Footshop se nyní zaměří na podporu růstu Queens, přičemž chce zachovat ducha a kulturu společnosti i rozvíjet značku. „Vedle toho budeme společně pracovat na analýze provozních a back office funkcí s cílem postavit efektivní a škálovatelnou platformu umožňující podporovat růst obou firem,” říká Martin Katzer, COO Footshopu. 

Footshopu k první akvizici pomohli soukromí investoři z investiční platformy Crowdberry, kde firma v loňském rocezískala 3 miliony euro. Kombinací zkušeností obou týmů a rozšířením zaměření Footshopu tak vzniká potenciál pro celou Evropu,” poznamenává Daniel Gašpar, partner  Crowdberry. 

Na růstu Footshopu se dlouhodobě podílí také investiční skupina Enern. Do skupiny Footshop kromě Queens patří i technologický startup FlexDog, který by měl sloužit na vyhledávání nejzajímavějších kusů tenisek.

-stk-