Přehled mezd v komunikačním oboru, loni stouply o 2,5 %

pátek, 12. února 2021, 07:40 Aktuality, Reklama MediaGuru

Reálné mzdy v komunikačním oboru podle průzkumu Asociace komunikačních agentur v roce 2020 vzrostly meziročně o 2,5 %.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Reálné mzdy v komunikačním oboru podle průzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA) v roce 2020 vzrostly meziročně o 2,5 %. Ve srovnání s loňskou průměrnou mírou inflace, kdy ceny služeb vzrostly úhrnem o 2,8 %, ji tedy průměrný růst mezd téměř kopíroval.

Z tohoto průměru výrazně vybočují platy seniorních a vysoce specializovaných profesionálů, jejichž odměna meziročně rostla o 10 i více procent.

U hodinových sazeb komunikačních agentur došlo v oblasti strategického a mediálního plánování, datových analýz a managementu kampaní k růstu v průměru o dvě procenta. Sazby za kreativní a produkční zpracování kampaní a za digitální služby vzrostly o tři procenta. „U hodinových sazeb lze vypozorovat značné rozptyly. Profesionální a kvalitní služby poskytované super-seniory či zahraničními experty mají výrazně vyšší sazby než průměr udávaný na pozici. Poptávka po nich na trhu nicméně roste, výrazně je to patrné zejména v oblasti strategické a digitální komunikace,“ říká Marek Hlavica z AKA.

Přehled hodinových sazeb v oboru uvádíme níže.

Hodinové sazby (Kč) v oboru komunikace, reklama a marketing, zdroj: AKA

Hodinové sazby (Kč) v oboru komunikace, reklama a marketing, zdroj: AKA

-mav-