Twitter nechá vyniknout fotky i mluvené slovo

neděle, 14. března 2021, 07:45 Internet & Mobil MediaGuru

Textová komunikace zřejmě na mikroblogovací službě částečně ztratí na významu.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Na twitterové timeline možná brzy přibude výrazně více sdělení v jiném formátu, než je „pouhý“ text. Provozovatel sociální sítě usilovně pracuje nejen na spuštění své vlastní a více otevřené varianty Clubhouse, ale také na vylepšení způsobu, jakým se na Twitteru zobrazují fotografie. Při jejich publikaci by už nemělo docházet k necitelnému oříznutí zejména na výšku orientovaných snímků. Firma testuje jejich zobrazování když ne v plné velikosti, tak alespoň s ořezem, který je vycentrovaný na střed fotografie. V současnosti často dochází k zásadnímu rozporu mezi tím, co vidí uživatel při nahrávání obrázku a následně po jeho publikaci v kanálu příspěvků. Twitter současně testuje možnost nahrávat fotografie ve vysokém rozlišení až 4K.

Podmínkou ale je povolení této funkce v nastavení aplikace. Update se sice týká jen situace s jednou jedinou nahrávanou fotografií, přesto by mohl přispět k tomu, že se Twitter může důrazem na vizuální obsah přiblížit násobně populárnějšímu Instagramu. Nejde ale o jediné inovace, do kterých se firma pouští, i čistě textovým příspěvkům věnuje pozornost.

Zdroj: Twitter

Mluvený Twitter

Ještě výraznější změnou projde sociální síť už za několik týdnů. Twitter potvrdil, že své Spaces plánuje pro všechny zpřístupnit v dubnu a umožnit uživatelům zakládat vlastní místnosti na klábosení. Novinku lze s jistou mírou zjednodušení připodobnit k populární aplikaci Clubhouse.

Narozdíl od ní se ale nebude twitterová audiosekce zaštiťovat takovou mírou exkluzivity. Tedy komunikovat v rámci Spaces půjde i přes mobilní telefony s operačním systémem Android a zveřejnění audiohovorů nemá být zapovězeno. Naopak, Twitter počítá s jejich 90denním uložením. Mikroblogovací služba kromě toho spustí Spaces v celkem pikantní době, kdy se minimálně v České republice zdá, že clubhousouvá móda aspoň dočasně opadla.  Twitter by svým počinem mohl podnítit další debaty na téma, zda je audio opravdu formátem budoucnosti.

Editované tweety?

Programátoři podle všeho nezapomínají ani na vylepšení „klasického“ tweetování.  Část uživatelů si všimla, že firma zkouší vybraným jedincům dát možnost do pěti sekund po odeslání zastavit zveřejnění příspěvku.

Zdroj: Twitter

To má stále daleko k editování již vydaných tweetů, přesto jde o zaznamenáníhodnou změnu v kontextu nekompromisního postoje, který zakladatel sociální sítě Jack Dorsey ve věci zpětného upravování příspěvků dlouhodobě zastává. Praktickou nevýhodou ale je, že vyskakovací okno s odpočítáváním času k resetu tweetu nejspíš zakrývá samotný příspěvek. Uživatel tak nemusí získat představu, co by vlastně chtěl změnit. Nejde o nic, co by nešlo vyladit dalším testováním. 

Více kontroly nad značkou

Co se ale vymyká z roviny testování a spekulací, je kontrola nad tím, kdo může reagovat na sponzorované příspěvky. Inzerenti získávají stejný nástroj, který už mají „běžní“ uživatelé sítě. Značky by jej mohly využívat nejenom k blokování trollů. Podle serveru Social Media Today by si z novinky mohly udělat další nástroj marketingové komunikace nejen na získání nových sledujících. Lidé by se například mohli odpovědí pod reklamní post zapojit do soutěže – aby ale vůbec mohli reakci napsat, nejprve by museli mít daný profil ve sledování.

Příval novinek na Twitteru nicméně jen tak ustat nemusí. Za předpokladu, že firma naplní svůj nedávný slib, že bude inovovat mnohem rychleji než dříve. Vyladit v první řadě musí chystaný model placeného obsahu, od něhož Dorsey očekává nový zdroj příjmů. Zřejmě jen těžko by ale Twitter hledal vhodnější dobu k experimentům. V řadě zemí stále ještě trvají plošné karantény a pro mnoho lidí je objevování nových funkcí a zákoutí sociálních sítích vděčným způsobem, jak se zabavit.

-riv-