Na trh vstupuje značka Pár od tvůrců redesignu botasek

pátek, 9. dubna 2021, 11:25 Marketing MediaGuru

Za novou značkou obuvi Pár stojí Jan Kloss a Darina Zavadilová. Prorazit s ní chtějí nejen u nás, ale i v zahraničí.

Jan Kloss a Darina Zavadilová uvádí na trh vlastní značku Pár, zdroj: Pár.

Jan Kloss a Darina Zavadilová uvádí na trh vlastní značku Pár, zdroj: Pár.

Od Botas 66 k vlastní značce, tak by se dala nazvat tvůrčí cesta Jana Klosse a Dariny Zavadilové. S novou značkou obuvi Pár nyní vstupují na český trh, spustili e-shop a připravený k otevření je také kamenný obchod v centru Prahy. Kromě České republiky se chtějí prosadit i v zahraničí.

Jan Kloss vymyslel značku Botas 66 jako školní projekt spolu s designérem Jakubem Koroušem během studia na pražské UMPRUM. Do projektu přizvali Darinu Zavadilovou, získali oficiální zastoupení pro Českou republiku a začali prodávat přes internet i své kamenné prodejny. Značce se podařilo prosadit i v zahraničí, kde koupi „nové verze socialistické sneakersky“ doporučoval i deník The New York Times. Spolupráce však v roce 2019 po neshodách s vedením Botas skončila.

I z tohoto důvodu se rozhodla dvojice Jana Klosse a Dariny Zavadilové vytvořit vlastní značku Pár, která klade důraz na zodpovědný přístup k výrobě i spotřebě, minimalismus a zero-waste koncept. „Pár balancuje mezi městem a přírodou, technologií a tradicí, je to zodpovědná lokální značka, jakou bychom sami rádi objevili a dále sledovali, protože nikdy není jasné, s čím přijde příště,“ vysvětluje designér Jan Kloss.

Nová značka nyní uvádí první modely bot, které se pohybují mezi elegantní mokasínou a barevnou teniskou. K dostání jsou v několika barevných variantách, například v hnědé, hořčičně žluté a modré či pod názvem 90s, připomínající estetiku outdoorové módy 90. let. Český původ je vepsán do podrážek, na kterých nositelé najdou autorské ilustrace s dominantami pražské i české krajiny.

„Naším cílem je uvádět na trh nadčasové boty, které naše zákazníky jen tak neomrzí a budou je bavit za rok i za tři,“ říká Darina Zavadilová. K vývoji byla přitom přizvána designérka Eliška Horčíková, která dlouhodobě pracuje pro španělskou obuvnickou společnost Camper.

Zatímco design je český, výroba probíhá v Portugalsku. „České obuvnické tradice si vážíme, a proto jsme původně počítali s tím, že budeme vyrábět v České republice a věnovali jsme tomu hodně času a energie. U oslovených výrobců byl ale velký problém s kapacitou výroby a dlouhými dodacími termíny. Zároveň zde nejsou dostupné potřebné materiály a technologie, takže by se stejně většina komponentů a materiálů musela dovážet z různých koutů Evropy,“ vysvětluje Darina Zavadilová. „Do budoucna bychom ale rádi směřovali k vlastní výrobě, abychom měli vše ještě více pod kontrolou a mohli flexibilně reagovat na podněty od zákazníků,“ dodává. 

Vedle bot bude Pár nabízet i další produkty, které pro značku navrhnou čeští designéři. Prvním z nich jsou ručně foukané sklenice od designéra Jakuba Pollága, které se vyrábí v Kamenickém Šenově.

Sklenice Pár od Jakuba Pollága, zdroj: Pár

Sklenice Pár od Jakuba Pollága, zdroj: Pár

Oslovit chce nová značka nejen evropský trh, ale i ten asijský. „Láká nás japonské prostředí, které je nám velmi blízké a máme tam z minulosti dobré zkušenosti a ohlasy na české produkty,“ přibližuje Jan Kloss.

Značka již spustila svůj e-shop a hned, jak to vládní opatření dovolí, otevře i kamennou prodejnu v centru Prahy na adrese Skořepka 4. „Obchod je připravený k otevření. Interiér je hotov a máme naskladněno,“ doplňuje Darina Zavadilová.

-stk-