AT&T spojí mediální aktivity Warner Media s Discovery

pondělí, 17. května 2021, 11:45 Aktuality, TV, Internet & Mobil , Aktualizováno MediaGuru

Společnost AT&T spojí svou rozsáhlou mediální součást Warner Media s firmou Discovery.

Zdroj: Discovery

Zdroj: Discovery

Americká telekomunikační společnost AT&T spojí svou rozsáhlou mediální součást Warner Media s firmou Discovery. Vznikne tak samostatný mediální podnik, jenž bude schopen konkurovat i firmám Netflix a Walt Disney, oznámily dnes firmy.

AT&T podle dohody získá asi 43 miliard USD (901,5 miliardy Kč) ve formě hotovosti, dluhových cenných papírů a převzetí dluhu. Akcionáři AT&T pak budou mít v nově firmě podíl 71 procent, akcionáři Discovery pak 29 procent. Dohoda by měla být dokončena do poloviny příštího roku. Schválit ji ale ještě musejí akcionáři Discovery a regulační orgány.

AT&T v roce 2018 koupila mediální konglomerát Time Warner. Akvizicí se snažila vytvořit mediální a telekomunikační gigant, který by kombinoval obsah a distribuci. To se ukázalo jako nákladná strategie, protože firma se současně snažila rozšířit bezdrátové služby nové generace. Společnost se také kvůli svým ambicím výrazně zadlužila, uvedla agentura Reuters.

Dohoda přichází v době, kdy domácnosti stále více opouštějí kabelové a satelitní televize a kdy se naopak zvyšuje obliba streamovacích služeb, jako je právě Netflix.

Nová společnost bude schopna více investovat do původního obsahu pro streamovací služby. Bude vlastnit více než 100 mediálních značek, včetně filmového studia Warner Bros a televizních stanic HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet. Výnosy firmy by v roce 2023 měly činit zhruba 52 miliard USD a hrubý provozní zisk EBITDA 14 miliard USD.

-čtk-

Aktualizováno 17.5. 2021 ve 14:25 o oznámení o uzavření dohody, titulek i text zprávy jsme upravili.