Diety přestali lidé v pandemii řešit, teď se zájem zvyšuje

čtvrtek, 20. května 2021, 15:10 Marketing, Reklama MediaGuru

Výrobce stojící za značkami KetoMix, Slim Pasta či Daily Mix chce spotřebitele především naučit přemýšlet o tom, co jedí.

Slim Pasta je značka, která nabízí náhradu běžných příloh z konjakové mouky, zdroj: Slim Pasta.

Slim Pasta je značka, která nabízí náhradu běžných příloh z konjakové mouky, zdroj: Slim Pasta.

Omezení veřejného života má kromě dopadů na ekonomiku i vliv na přístup lidí k péči o zevnějšek. Lidé během měsíců, kdy museli pracovat z domova, ztloustli a jakékoliv diety je nezajímaly. Nyní se však před létem zájem o ně opět zvyšuje. Své o tom ví výrobce, který stojí za značkami KetoMix, Slim Pasta nebo nově i Daily Mix.

Snaha zhubnout má během roku vždy své vrcholy. Prvním z nich přichází hned zkraje roku, kdy si mnozí lidé dávají novoroční předsevzetí. Druhý začíná před létem a plavkovou sezónou. „Tak to bylo, loňský rok ale zamíchal kartami. V době, kdy se objevil koronavirus, lidé přestali diety řešit. Nevěděli, co se bude dít dál. Zůstávali doma a svou nervozitu zajídali. Takže se nám vlastně ,vypnulo' celé jaro,“ popisuje marketingová a PR ředitelka značky Slim Pasta Eva Sroka. Loni po rozvolnění byl vidět následně nárůst v prodeji čehokoliv, co se týkalo hubnutí, letošní rok je v tomto ohledu obdobný – zpočátku roku byl zájem pozvolný, před létem začíná nárůstat. 

Značka KetoMix, jež nabízí bezsacharidové stravování, vznikla před čtyřmi lety. Nyní působí nejen na českém trhu, ale i na Slovensku a v Maďarsku a letos plánuje vstup do Francie a dalších zemí. Jen za minulý rok dosáhla obratu přes 210 mil. korun. „Vnímáme to jako obrovský úspěch, za kterým je vidět velký kus práce. Bylo nutné lidi přesvědčit, že naše dieta opravdu funguje, že se jí nemusí bát, že jim dáme podporu, se kterou shodí svá kila pohodlně a bez hladu,“ přibližuje Sroka. 

Loni uvedl výrobce značku Slim Pasta, přinášející náhradu běžných příloh, jako je rýže nebo těstoviny. Vyrábí se z hlízy rostliny konjak, respektive z konjakové mouky, jež má téměř nulovou energetickou hodnotu, je bez lepku, sacharidů a tuků. „Nejdůležitější součástí konjakové mouky je glukomannan, vláknina, kterou náš trávicí trakt není schopen rozložit. Prochází tedy trávicí soustavou v téměř nezměněné podobě. V žaludku vytváří ,nulový energetický obsah'. Laicky řečeno, máte plný žaludek, necítíte hlad, ale energie, kterou jste spolu s jídlem přijali, je minimální. Kromě toho zvyšuje střevní obsah a mechanicky čistí a detoxikuje trávicí trakt,“ vysvětluje Eva Sroka. Konjak Slim Pasta odebírá z Japonska v bio kvalitě. 

Slim Pasta je na rozdíl od značky KetoMix zatím ve fázi, kdy je potřeba její výrobky nechat lidi poznat. Meziroční nárůst však i tak odhaduje Sroka na více než 300 procent. Nejnovějším přírůstkem do portfolia je značka DailyMix, jež je určena lidem, kteří si hlídají příjem cukrů.

„Hodnoty všech tří značek jsou stejné – chceme lidi naučit zdravě jíst a přemýšlet o tom, co jedí. Obezita je jedním z největších problémů civilizace,“ říká Eva Sroka a dodává: „Vždy si říkáme, že pokud zde po sobě máme zanechat alespoň malý otisk, každý člověk, který s námi začne svou stravu řešit, je pro nás vítězství.“ 

Všechny tři značky tak cílí na lidi, kteří se chtějí zdravě stravovat. Jedná se o ty, kteří se snaží zhubnout, i osoby se zdravotním omezením, kteří zhubnout musí. U Slim Pasty jde navíc i o sportovce a všechny s aktivním životním stylem či také děti. „Pro mne osobně bylo překvapení, že Slim Pastu nekupují pouze mladí lidé, na což bych si při vstupu na trh klidně vsadila. Díky KetoMixu vidíme, že ji přirozeně do jídelníčku zařadily i dámy ve věku našich maminek a babiček,“ prozrazuje Eva Sroka. 

U všech tří značek se také výrobce snaží neustále rozšiřovat portfolio. KetoMix nabízí proteinové koktejly, polévky, tyčinky, ale i omelety, palačinky nebo dezerty. V případě Slim Pasty je možné vybírat z různých druhů těstovin, rýže, dresinků či hotových jídel.

V komunikaci sází na klasický marketingový mix. „Zahrnuje, pokud pomineme rádia a outdoor, v podstatě celou komunikační škálu. Počínaje printovou a on-line inzercí, přes PR, PPC, práci se sociálními sítěmi a influencery až třeba po televizní reklamu,“ vyjmenovává Eva Sroka s tím, že nedávno Slim Pasta nafotila i kuchařku jídel, které se s jejími produkty dají uvařit. Na webu je zase k dispozici magazín s články a rozhovory o dietách, zdravém životním stylu nebo cvičení. 

Své produkty prodávají značky přes e-shop nebo partnerské prodejny z řad obchodů se zdravou výživou, supermarketů, lékáren nebo drogerií. „Naše výstavní skříň je samozřejmě e-shop. Zde si zákazníci mohou pohodlně objednat vše, co chtějí a jídlo jim dorazí za pár dní k nim domů. Tady většinou zákazníci najdou i slevové akce nebo výhodné nabídky. Na druhou stranu jsou pro nás ale důležité i kamenné prodejny, kde dochází, zejména v oblasti foodu k impulzivním nákupům. Víme, že konjak není, na rozdíl od asijských zemí, v Evropě příliš známý. A je dobře, když je vidět nejen na internetu,“ vysvětluje Eva Sroka.  

-stk-