Kampaň IOM upozorňuje na pomoc migrantům vrátit se domů

neděle, 2. května 2021, 08:25 Aktuality, Reklama MediaGuru

Mezinárodní organizace pro migraci OSN spustila kampaň, v níž upozorňuje na svou pomoc migrantům s návratem domů.

Zdroj: Repro Vimeo AZN kru

Zdroj: Repro Vimeo AZN kru

Mezinárodní organizace pro migraci (IOM), mezivládní organizace OSN, spouští na českém trhu kampaň, s níž komunikuje svůj program Asistovaných dobrovolných návratů a reintegrace (ADNR). Pomáhá tak migrantům v různých situacích vrátit se bezpečně a důstojně domů. Cizinci, kteří se ocitli v neregulérní situaci, mohou díky účasti v programu předejít zajištění a deportaci. 

„Kromě samotné logistiky návratu nabízí program i asistenci při zajištění cestovních dokladů, zprostředkování komunikace s úřady, materiální pomoc v přípravné fázi návratu a také aktivní podporu na opětovné začlenění do života v zemi původu skrz reintegrační asistenci. Každý rok využije programu IOM ČR několik stovek lidí,” vysvětluje projektový manažer z IOM Petr Karban.

V rámci kampaně se IOM snaží zvýšit povědomí o existenci programu a předejít dezinformacím. Využije k tomu čtyři spoty a informační web.

V promo spotu vycházíme z myšlenky, že spousta potenciálních klientů IOMu se do ČR vydalo z ekonomických důvodů kvůli vidině vyšších výdělků, které by mohly pomoci jejich rodinám. Někdy se ale stane, že život v zahraničí neplyne úplně podle představ. Sledujeme tak život muže, který se v ČR snaží doslova přežít – nemá práci, nemůže zaplatit nájem, když nebude mít na nájem, nebude mít kde bydlet. Chceme sdělit, že vrátit se domů s asistencí IOM může být dobrým východiskem,“ uvádí Tomáš Bláha z dua novak+nguyen, kteří se ujali režie spotu.

Další spot je animovaný, jenž představuje proces asistovaný dobrovolný návrat domů. Hlavním animátorem a režisérem spotu je Mikoláš Fišer. O kreativu a výrobu obou spotů se postarala produkce AZN kru. 

Poslední dva spoty Farma a Zátah jsou určeny pro sociální sítě a vznikly pod taktovkou agentury AdWorld, jež se zároveň stará i o sociální sítě IOM. 

Kampaň probíhá v několika jazycích – kromě češtiny také v angličtině, vietnamštině, mongolštině, ruštině, uzbečtině, ukrajinštině a dalších. 

-stk-