Kampaň „Udělejme tečku“ graduje, zapojuje influencery

čtvrtek, 27. května 2021, 12:30 Reklama MediaGuru

Kampaň na podporu očkování proti covid-19 „Udělejme tečku“ zesiluje, rozšířit se má také o influencery. Dosud zaznamenala v televizní části zásahu 72 % české populace.

Adaptace kampaně společností Mondelez, zdroj: Cesta ven

Adaptace kampaně společností Mondelez, zdroj: Cesta ven

Kampaň k očkování „Udělejme tečku“ od iniciativy komunikačních agentur Cesta ven v květnu zintenzivnila a gradovat má v průběhu června. Vzhledem k potřebě oslovovat stále mladší věkové kategorie se rozšiřuje také o sociální sítě a spolupráci s influencery. Do kampaně se také podle iniciativy zapojuje stále více subjektů a osobností.

Během května se spolu s uvolňováním dalších věkových kategorií k registraci na očkování zvýšila v médiích frekvence nasazení. V květnu tak došlo k více než ke zdvojnásobení síly kampaně a dostala se mezi TOP 20 nejsilnějších v cílové skupině 18-55 let. Zároveň byla jedním z největších zadavatelů reklamy v tisku. Online část pak přinesla přes 65 mil. zobrazení na zpravodajských portálech.

Kampaň má teď reflektovat nejen otevření registrací mladším ročníkům, ale také to, že s ústupem pandemie opadá bezprostřední strach z onemocnění. Komunikace bude pracovat se silnějším apelem. Opírá se také o skutečnost, že očkovaným občanům odpadají starosti s testy a je výrazně jednodušší například cestovat.

„Oslovujeme desítky influencerů a v drtivé většině chtějí vakcinační kampaň podpořit. S ohledem na to, že všechny spolupráce s osobnostmi probíhají bez nároku na honorář je podpora z jejich strany velmi různorodá,“ uvedla Pavla Mudrochová, mluvčí iniciativy Cesta ven. Kampaň už podpořili například Ester Geislerová, Aleš Háma, Victoria Velvet, Libor Bouček, Adam Mišík, Iva Pazderková, nebo youtubeři Adam Lysek a Lukáš Fritscher.

Koncept kampaně si postupně adaptují i další subjekty, kterým ji iniciativa zdarma poskytuje. Už na začátku května představil svoji verzi kampaně Jihomoravský kraj, zapojení připravují také Pardubický, Ústecký a Jihočeský kraj. Vedle municipalit se šíří také prostřednictvím firem, mezi prvními připravily své adaptace společnosti Mondelez, Komerční banka a Třinecké železárny

Adaptace kampaně společností Třinecké železárny, zdroj: Cesta ven

Adaptace kampaně společností Třinecké železárny, zdroj: Cesta ven

Kampaň odstartovala 12. dubna a v průběhu dubna oslovila jen televizní část téměř 6 milionů osob (72 % populace). Skoro 700 spotů odvysílaných na stanicích TV Nova a TV Prima zaznamenalo přes 41 milionů zhlédnutí, tedy každý oslovený divák se setkal s TV kampaní přibližně šestkrát (zdroj: ATO – Nielsen Admosphere). Od května je navíc televizní část nasazená i v České televizi, kde běží i verze pro lidi se sluchovým handicapem.

Online kampaň na zpravodajských portálech oslovila v dubnu 2,23 mil. reálných uživatelů, reklamní bannery a videa zaznamenaly téměř 41 milionů zhlédnutí (zdroj: audit Gemius). V tištěných médiích kampaň oslovila 65 % dospělé populace (5,4 milionu osob). Důležitou složkou pak byla i rozhlasová část. Jen za prvních 14 dní kampaně bylo odvysíláno 750 spotů a osloveno 33 % dospělé populace (zdroj: Radioprojekt). V průběhu května se rozšířila o reklamu na stanicích Českého rozhlasu. Celkem tak byli občané ČR vystaveni v průběhu dubna 160 milionům kontaktů s kampaní.

Pro subjekty, kteří se chtějí do kampaně připojit, připravila iniciativa online platformu www.komunikacepomaha.cz, na níž jsou volně k dispozici různé prvky kampaně: spoty, inzeráty, rozhovory s odborníky či krátká vyjádření osobností. Podklady mají postupně přibývat v závislosti na vývoji situace kolem očkování.

V současné době je naočkováno téměř 60 procent populace starší 45 let. Na tuto skupinu mířila první vlna kampaně. Naočkováno je i více než 40 procent populace starší 18 let.

-mav-