MML: Facebook, Google i YouTube zvýšily návštěvnost

pondělí, 24. května 2021, 07:45 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Výzkum životního stylu MML zaznamenal v posledním období na českém trhu růst návštěvnosti internetových serverů s koncovkou .com.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Podle dat výzkumu životního stylu Media Market Lifestyle (MML) došlo v prvním letošním čtvrtletí na českém trhu k nárůstu návštěvnosti webů s koncovkou .com. Jak ukazuje srovnání níže, za prvním Seznamem se v první pětici umístily hned tři „nadnárodní“ weby.

Data MML přisuzují nejvyšší návštěvnost Seznamu, následují Facebook, Google a YouTube. Připomínáme, že data MML jsou sbírána deklaratorně (v prvním čtvrtletí dotazování online) a dotazují se i na zahraniční webové stránky, které nejsou zapojeny do národního výzkumu návštěvnosti internetu NetMonitoru. Ten se uskutečňuje tzv. hybridním přístupem, tedy měřením jak na straně měřeného serveru (site-centric), tak na straně internetového prohlížeče uživatele (user-centric).

Růst návštěvnosti webů s koncovkou .com může být podle realizátora výzkumu MML, společnosti Median, v posledních měsících způsoben i zvýšeným počtem lidí pracujících z domova a využívajících platforem např. na Googlu.

Data MML rovněž ukázala, v případě mediálního chování pandemie posílala postavení internetu, který podle výzkumu označilo 77 % lidí za hlavní zdroj informací a 80 % uvedlo, že pokud potřebují informace, podívají se na internet.

Webové stránky, projekce v tisících, zdroj: MML, 1Q/2021, Median

Webové stránky, projekce v tisících, zdroj: MML, 1Q/2021, Median

Mediální chování (%), zdroj: MML, 4Q/2020 a 1Q/2021, Median

Mediální chování (%), zdroj: MML, 4Q/2020 a 1Q/2021, Median

-mav-